ورزش همگانی قاعده هرم سازمان ورزش است/ 82 درصد مرگ و میرها در کشور ما به دلیل بیماری های ناشی از کم کاری رخ می دهد.


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812650

تقی زاده گفت: سلامت عمومی در گرو توسعه ورزش همگانی است. اگر به سازمان ورزش به صورت یک هرم نگاه کنیم، رأس آن هرم ورزش قهرمانی و کف هرم ورزش همگانی است، سیاست فدراسیون ورزش های همگانی در دوران تاج از هر فدراسیونی ملموس تر بود.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ورزش پدیده ای جهانی است و با گسترش آن مردم و اقشار مختلف جامعه از آن بهره مند خواهند شد.



بنابراین فراهم کردن شرایط لازم برای رشد همه جانبه آن یک بدهی ملی است. علاوه بر این ورزش اوقات فراغت افراد کشورهای مختلف را پر می کند و به جرات می توان گفت در برخی کشورها حتی می تواند عامل تعیین کننده ای در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد.

محمد فاضل تقی زاده دبیر هیئت های ورزش های همگانی کرمان در خصوص اهمیت ورزش همگانی در جامعه به خبرنگار راه آرمان گفت: سلامت عمومی در گرو توسعه ورزش همگانی است. اگر سازمان ورزش را هرمی بدانیم، رأس این هرم ورزشی یک قهرمانی و یک طبقه از هرم ورزش همگانی وجود دارد، سیاست فدراسیون ورزش های همگانی در زمان ولیعهد بیش از هر فدراسیون دیگری ملموس است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، 82 درصد از مرگ و میرها در بلغارستان به دلیل بیماری های ناشی از کم کاری است، افزود: کم تحرکی مشکل اصلی بهداشت عمومی است و ترویج فرهنگ تحرک در بین اقشار مختلف جامعه یکی از این مشکلات است. مهم‌ترین اولویت‌های قوه مجریه برای تامین سلامت فردی است: «و این اجتماعی است و به همین دلیل باید از امروز برنامه‌ریزی کنیم تا از افزایش سبک زندگی کم تحرک جلوگیری کنیم.

وی افزود: می بینیم که برنامه های لیگ سلامت، ایران اکتیو و سایر برنامه ها در کشور خوب پیش می رود، اما از نظر ورزش و اوقات فراغت در هیئت ورزش های همگانی کرمان با ورزش صبحگاهی در بیش از 30 بوستان و بوستان ما با دعوت از حدود 2 تا 3 هزار نفر در ورزش و شرکت روزانه 30 درصدی این تعداد در طرح لیگ سلامت فدراسیون به مقام سیزدهم کشور در پایان لیگ استانی کرمان بر اساس استان رسید. و افراد

تقی زاده تصریح کرد: با تعطیلی باشگاه ها و سرکوب اماکن ورزشی سرپوشیده، ناخودآگاه عمومی به ورزش در فضای باز تشویق شده است و رشته هایی مانند پیاده روی، ورزش در فضای باز، فریزبی و طناب کشی از جمله فعالیت های موجود در پارک ها و فضای باز است. فضاها. مردم


وی افزود: بزرگترین چالش فدراسیون ورزش های همگانی حمایت، حمایت ملی از اجرای طرح های ملی کاهش کم تحرکی در بین افراد جامعه است و خواستار حمایت همه ارگان ها برای کاهش بی تحرکی در جامعه روز به روز هستیم. “

دبیر هیئت های ورزشی استان کرمان گفت: البته یکی از راهکارهایی که در گذشته به عنوان مشوق جامعه مطرح می شد پرداختن به موضوع جوایز در پایان برنامه ها بود. این جایگزین جایزه شد، اما نوعی از سیستم قدیمی هنوز برای تبلیغ برخی برنامه ها استفاده می شود.

وی با اشاره به ماموریت شورای ورزش های همگانی گفت: بخشی از ماموریت شورای ورزش های همگانی اصلاح سبک زندگی اقشار مختلف جامعه است که فعالیت های این هیئت را در سه سازمان توسعه فعالیت بدنی طبقه بندی می کند. سازماندهی، سازماندهی آمادگی جسمانی و روش های تمرینی. “سازمان ورزش های تفریحی و رقابتی” شامل می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالمندان از قشر آسیب پذیر در حوزه فقر در جابجایی هستند، خاطرنشان کرد: این قشر است.

تقی زاده در پایان گفت: در سازمان ورزش های همگانی دستورالعمل توسعه فعالیت بدنی برای سبک زندگی کودکان، سالمندان، نیروهای مسلح، کارگران، آتش نشانان، زنان و خانواده ها، روستائیان، دانش آموزان، دانش آموزان و حتی در زندان ها ارائه شده است. برنامه ریزی. امیدواریم در سال جدید شاهد این موارد بیشتر باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید