نسخه های درمان بیماری های مردم در ورزش همگانی است نه در دادگاه/ شیوه زندگی مردم باید تغییر کند


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822283

آمارهای مربوط به سلامت انسان و ورزش وضعیت خوبی ندارد

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی از همه دستگاه ها خواست برای تامین سلامت مردم این فدراسیون را یاری کنند تا هزینه های درمان در کشور کاهش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، افشین مولایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی که در مجمع عمومی یزد سخنرانی می کرد با اشاره به اقدامات فدراسیون در سال 1400 نسبت به حمایت این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد. ورزش و امداد و سازمان های مختلف باید در سال جدید گام های بلندی برای تامین سلامت مردم ایران بردارند.

مولایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ناامیدی در سخنان و پیام های مسئولان، گفت: از همه مسئولان، نهادها و وزارتخانه ها می خواهم فدراسیون ورزش های همگانی را برای تامین سلامت جامعه و رفع انفعال در این عرصه یاری کنند. کشور.

وی گفت: باید بپذیریم که وضعیت سلامت مردم و آمار تمرینات آنها در وضعیت خوبی نیست. بسیاری از ایرانیان کشته شده اند.

وی گفت: اگرچه کشور زیرساخت های خوبی دارد، اما چالش اصلی نگاه به ورزش همگانی و ارزش این رشته است. ارزش مربی در ورزش قهرمانی از ارزش مربی در ورزش همگانی بیشتر است. این نگاه باید تغییر کند و بازنگری های اساسی صورت گیرد. این وضعیت باید معکوس یا حداقل متعادل شود و ارزش سرمربی باید به اندازه یک مربی فعال در ورزش قهرمانی باشد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با انتقاد از توجه بیش از حد مسئولان به ویژه صدا و سیما به ورزش قهرمانی، گفت: اگر می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم، ورزش همگانی باید در اولویت مسئولان و رسانه ها باشد. متأسفانه در سال های اخیر بیشترین توجه و بیشترین بودجه به ورزش قهرمانی می شود و این نگاه و این توجه باید یا متعادل باشد چرا که مخاطبان این فدراسیون کاملا ایرانی هستند.

مولا با تاکید بر اینکه نسبت به سال های گذشته گرایش مردم به ورزش کاهش یافته و مردم از ورزش دور شده اند، گفت: سوال اصلی ما از همه مسئولان و تصمیم گیران این است که چرا مردم از ورزش دور شده اند؟ سلامت خود را دارند و تمایلی به این کار ندارند؟

وی ادامه داد: متأسفانه ورزش قهرمانی 90 درصد توجه و بودجه این ورزش را به خود اختصاص داده و صدا و سیما نیز در بوق و کرنا رویدادهای این حوزه هستند و این در حالی است که ورزش های همگانی که با سلامت مردم سروکار دارند در آرامش باقی می مانند. ما دشمن ورزش قهرمانی نیستیم اما همه باید در قبال سلامت مردم احساس مسئولیت کنند.

مالایی ادامه داد: اگر هم اکنون هشدارهای لازم را می دهیم به این دلیل است که آمار بیماری های غیرواگیر و مرگ و میر ناشی از این بیماری ها که منشا کم تحرکی و چاقی هستند در سال های آینده رو به افزایش و هشدار دهنده است. او انجام داد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: سوال اصلی این است که چگونه فدراسیون ورزش های همگانی که وظیفه تامین سلامت حدود 85 میلیون ایرانی را بر عهده دارد باید سالانه 5 میلیارد تن بودجه داشته باشد اما باشگاه ورزشی قهرمانی سالانه بودجه دارد. بودجه بالای 100 میلیارد تومان؟ آیا این عدالت است؟ با این شرایط آیا خود فدراسیون عمومی می تواند سلامت مردم ایران را تامین کند؟ سلامت مردم باید دغدغه جمهوری اسلامی باشد.

وی گفت: خیلی امیدوار بودم در دولت آقای رئیسی به ورزش همگانی توجه شود و رویکرد گذشته تغییر کند اما تاکنون تغییری در گذشته ایجاد نشده و ورزش همگانی ادامه دارد. یکی از فدراسیون های درجه دو و سه.

وی با اشاره به افزایش کم تحرکی و چاقی در بین دانش‌آموزان، کودکان و زنان، به مسئولان هشدار داد و ابراز نگرانی کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده، 64 درصد زنان کم تحرک و چاق در ایران در سال 1405 بر اساس روند آینده نگری بیش از 80 درصد خواهند بود. ، که یک فاجعه ملی خواهد بود. پس چطور انتظار دارند فدراسیون 5 میلیارد تومانی به تنهایی جلوی این فاجعه را بگیرد؟

مولایی با بیان اینکه سبک زندگی مردم باید تغییر کند، از مسئولان وزارت ورزش، شهرداری ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه اقشار مختلف خواست تا فدراسیون ورزش های همگانی را یاری کنند تا گام های بلندی در جهت تامین سلامت افراد دارای معلولیت بردارد. هم افزایی ملی گرفته شود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر اینکه فدراسیون با اجرای طرح های مختلف کشوری اجازه نداده است که کم تحرکی در دوران تاج گذاری بیش از حد گسترش یابد، گفت: مگر اینکه موضوعی در سطح اول کشور در اولویت قرار گیرد. ، تلاش ما نمی تواند به نتیجه مطلوب برسد.

مولایی با اشاره به بودجه اختصاص یافته از سوی مجلس به ورزش همگانی، گفت: اگر همه مسئولان از جمله نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به فکر تامین سلامت مردم و کاهش هزینه های درمان باشند، متوجه می شوند که باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند. ورزش همگانی: «در این شرایط فدراسیون ورزش همگانی به تنهایی نمی تواند قدم های بزرگی بردارد، همه باید به کمک بیایند و به سلامت مردم کمک کنند.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در پایان تاکید کرد: با تمام محدودیت هایی که وجود دارد، امسال قدرتمندتر از گذشته ادامه می دهیم و 12 پروژه مهم و تاثیرگذار ملی را در حوزه ورزش همگانی اجرا می کنیم و تلاش می کنیم به سهم خود عمل کنیم و اجازه دهیم. تا جایی که بتوانیم برای سلامت انسان تدابیری اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید