ورزش همگانی باید رایگان و به راحتی در دسترس مردم باشد/ برخی از مشکلات ورزش ضعف در قوانین، برنامه ها و اجراست.


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918659

دبیر مدیریت حوزه های علمیه با اشاره به اینکه همه سازمان ها و نهادها باید به توسعه ورزش همگانی توجه کنند چرا که عموم مردم از کمبود تحرک بدنی نگران شده اند، گفت: ورزش همگانی باید رایگان و به راحتی در دسترس مردم باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده،خجت الاسلام مهدی پناهی در میزگرد اهمیت ورزش همگانی و ضرورت توسعه آن در کشور که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، تصریح کرد: از آنجایی که عموم مردم مشغول هستند و نمی توانند به صورت حرفه ای یا قهرمانی به ورزش بپردازند، توجه به ورزش همگانی هم به عنوان یک مقوله پیشگیرانه و هم به عنوان مقوله ای که می تواند در درمان بسیاری از افراد نقش داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. بیماری ها..

همه سازمان ها و نهادها باید برای توسعه ورزش همگانی اهتمام داشته باشند
وی ادامه داد: توصیه می شود همه سازمان ها و نهادها به توسعه ورزش همگانی چه در حوزه کاری خود و چه در سطح جامعه توجه ویژه ای داشته باشند.
مدیر سلامت و پشتیبانی حوزه های علمیه افزود: امروز اگر با جامعه ای مواجه هستیم که با افسردگی مفرط مواجه است، آن جامعه نمی تواند کارایی خوبی داشته باشد و اگر بخواهیم این کارایی را افزایش دهیم، قطعا باید به مقوله هایی که نشاط را ایجاد می کنند، توجه کنیم. در سطح جامعه مانند ورزش همگانی باید حرف اول را در جامعه بزند.
وی بیان کرد: به گفته کارشناسان ورزش همگانی در بالا بردن روحیه اقشار مختلف جامعه تاثیر موثری دارد. ورزش همگانی نقش مهمی در رشد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت. حتی در مسائل معنوی، گفته می شود که مردم دارای روح های بزرگی هستند که می توانند روح خود را با برخی چیزهای معقول مانند ورزش بارور کنند. حتی به کسانی که می خواهند رشد معنوی را طی کنند توصیه می شود به طور جدی به ورزش یا پیاده روی بپردازند.

امروز جامعه ما به شدت به سمت بی تحرکی پیش می رود

پناهی ادامه داد: امروز نظر کارشناسان جامعه ما این است که جامعه خیلی به سمت انفعال پیش می رود و این یک فاجعه است. حتی اگر در جامعه به این معضل رسیدگی نشود، در چند سال آینده بی تحرکی در بین زنان بیش از مردان به حدود 90 درصد خواهد رسید و این نگرانی بسیار بزرگی است که اگر برنامه ای نداشته باشیم با بسیاری از افراد مواجه خواهیم شد. مشکلات .
وی بیان کرد: امروز وزارت بهداشت از آن دست سازمان هایی است که می تواند با امضای تفاهم نامه با وزارت ورزش حرکت بزرگی در حوزه پیشگیری انجام دهد تا به جای صرف هزینه های هنگفت برای درمان بیماری های روانی، بیماری های قلبی، دیابت و چاقی در ورزش سرمایه گذاری کنید. قیمت درمان بسیار بالاست اگر امروز یک تفکر استراتژیک عمیق پشت مدیریت نظام ورزش و حتی سلامت کشور باشد می توانیم از فرصت ها استفاده کنیم.


fd27add6 7b7d 44f2 bd4a 8c8d0cad3484 خبر خاکستری




پیشگیری از برخی بیماری ها با توسعه ورزش همگانی/ نقش مهم شهرداری ها در ارزان شدن ورزش برای مردم
دبیر اداره ورزش حوزه های علمیه افزود: یکی از مواضع پیشگیرانه در وزارت بهداشت که باید بر آن تاکید شود ارتقای ورزش برای همه است هزینه های قابل توجهی خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: امروز همه لوازم باید کار کنند. شهرداری ها نقش اساسی دارند یکی از آسیب هایی که امروز در کشور داریم و شهرداری ها واقعا می توانند در آن نقش داشته باشند این است که ورزش را برای جامعه ارزان کنند.

برخی از امکانات ورزشی در پارک ها آسیب زاتر هستند
پناهی افزود: دسترسی مردم به وسایل ورزشی آسان باشد، البته وسایل مورد استفاده نباید برای بدن مضر باشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند برخی از این وسایلی که در پارک های کشور نصب می شوند وسایلی هستند که به بدن آسیب می رسانند.
وی تصریح کرد: باید در بحث ارزان شدن ورزش در جامعه یک حرکت کاملا جدی و برنامه ریزی شده انجام شود. مردم ما امروز وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، دولت در سطح کلان و وزارت ورزش و جوانان، قانونگذاران در مجلس و شهرداری ها باید دست به دست هم بدهند تا ورزش برای مردم ارزان یا حتی رایگان شود.

ورزش همگانی باید برای مردم رایگان و آسان باشد
مدیر سمینارهای سلامت و پشتیبانی گفت: ورزش همگانی ورزشی است که باید رایگان و آسان در اختیار همه مردم قرار گیرد و اگر می خواهیم جامعه ای سالم از نظر روحی، جسمی و فکری داشته باشیم باید به ورزش همگانی توجه جدی داشته باشیم.
دبیر اداره ورزش های همگانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های علمیه در خصوص ورزش همگانی گفت: حوزه علمیه بخشی از جامعه است، امروز مشکل ورزش همگانی برای کل کشور است.
و ادامه داد: امروز فعالیت هایی که در حال انجام است برای رفع مشکلات کل کشور است که اگر اتفاق بیفتد شامل دانش آموزان می شود.

برخی از مشکلات ورزش ضعف در قوانین، برنامه و اجراست

پناهی تصریح کرد: برخی از مشکلاتی که در ورزش وجود دارد ضعف قوانین کشور است و گاهی مشکل برنامه این است که برنامه ای برای ورزش در کشور وجود ندارد. این برنامه برای ورزش در کشور نوشته شده است. اما برنامه به گونه ای نیست که نتیجه اجرای این برنامه توسعه ورزش همگانی در سطح کشور باشد.

مشکلات زیرساختی کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد
وی افزود: باید به مشکلات زیرساختی در کشور توجه جدی شود. امروز بالغ بر 6000 مجموعه ورزشی نیمه کاره در کشور داریم که علاوه بر تکمیل آنها باید به قوانین نیز نگاه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید