ورزش در خانواده ها کم اهمیت شده است/ ضرورت ورزش همگانی در البرز


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905037

صادقی گفت: اسلام بر اهمیت ورزش در خانواده تاکید کرده است اما با توجه به تغییر سبک زندگی ورزش از سبد زندگی خانوادگی حذف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سکینه صادقی مربی و مدرس دانشگاه تربیت بادانی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: اسلام بر اهمیت ورزش در خانواده تاکید کرده است اما به دلیل تغییر سبک زندگی، ورزش از سبد خانواده حذف شده است. زندگی، و این عواقب جبران ناپذیری دارد برای اینکه حال و آینده دارد.

وی ادامه داد: در گذشته علت مرگ انسان ها مربوط به بیماری های عفونی بود، اما امروزه شایع ترین علت مرگ و میر کم تحرکی و افزایش وزن است.

صادقی افزود: والدین با ورزش بر ارتقای سواد آموزشی کودکان تمرکز کرده اند و از سلامت جسمانی فرزند خود غافل شده اند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: اسلام به ورزش تاکید ویژه دارد زیرا می گوید: «عقل سالم در بدن سالم است» بنابراین حذف ورزش از سبد خانه باعث کاهش سن دیابت و فشار خون شد.

وی گفت: متاسفانه خانواده ها زمانی برای ورزش خود و فرزندانشان ندارند که امروزه در سایه پیشرفت تکنولوژی و جهانی شدن فضای آنلاین نیاز به این امر بیش از پیش احساس می شود.

صادقی ادامه داد: مردم تا سالم نباشند برای سلامتی خود ارزش قائل نیستند اما به محض اینکه سلامتی خود را از دست می دهند برای آن ارزش قائل می شوند.

این مربی افزود: امروز زنگ خطر چاقی و کم تحرکی در کشور به صدا درآمده و در نهاد خانواده ها باید اقدامات اساسی برای این امر انجام شود.

وی گفت: مسئولان و متولیان ورزشی استان البرز نیز باید دامنه ورزش خانواده را در استان افزایش دهند.

صادقی گفت: برنامه های ورزش همگانی و خانوادگی باید به صورت مستمر در البرز برگزار شود تا خانواده ها به سمت آن گرایش پیدا کنند.

این مربی در پایان خاطرنشان کرد: آمار چاقی در کشور نگران کننده است و تنها راه نجات آن حرکت است، بنابراین هر روز حتی برای چند دقیقه پیاده روی تند انجام دهید زیرا کارهای روتین ورزش به حساب نمی آید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید