ورزش های همگانی خانوادگی در البرز محدود است


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898206

زهرا نظریدوست با اشاره به کمبود ورزش های همگانی خانوادگی در البرز گفت: شورای ورزش های همگانی استان باید به صورت ماهیانه ورزش خانواده ها را ساماندهی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهره نظریدوست مربی ورزش های رزمی استان در گفت و گو با خبرنگار تیتریک اظهار داشت: بر اساس آمارهای اخیر به دلیل گسترش کسب و کار مجازی و افزایش فعالیت های فیزیکی، کمبود فعالیت بدنی در کشور به 70 درصد رسیده است. ویروس کرونا.

وی ادامه داد: مراجعه افراد به مراکز درمانی برای چاقی و مشکلات عضلانی در کشور افزایش چشمگیری داشته است.

نظری دوست افزود: امروز با تلفن همراه خود می توانید سخت ترین و دورترین کارها را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

این مربی با بیان اینکه مسئولان باید ورزش خانوادگی را در سطح استان افزایش دهند، تصریح کرد: خانواده ها باید با فرهنگ سازی تعطیلات به سمت ورزش های گروهی سوق داده شوند.

وی بیان کرد: برخی از زنان حتی کوتاه ترین مسافت ها را با ماشین طی می کنند که در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

نظری دوست با بیان اینکه چاقی در کشور از یک معضل به سونامی تبدیل می شود، ادامه داد: چاقی اکنون به یک معضل بزرگ تبدیل شده و آمار فشار خون و دیابت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. اگر با ورزش و رژیم غذایی سالم این اتفاق نیفتد، در آینده با سونامی چاقی مواجه خواهیم شد.

این مسئول تاکید کرد: بسته های آموزشی باید در تمام محلات کشور تهیه شود و مردم با مشکلات کم تحرکی آشنا شوند تا با فرهنگ سازی روند بحران کم تحرکی کند یا معکوس شود.

وی ادامه داد: شورای ورزش های همگانی استان سفیر سلامت مردم است و باید با برگزاری برنامه های مختلف ورزشی خانوادگی این رسالت را به نحو احسن انجام دهند.

نظری دوست افزود: عواقب هر کوتاهی، کم کاری و سهل انگاری مسئولان و اعضای شورای ورزش های همگانی استان ها به مردم بازخواهد گشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه تعداد ورزش های خانوادگی در البرز و کرج بسیار محدود است، تاکید کرد: شورای ورزش استان باید ورزش خانواده ها را به صورت ماهیانه ساماندهی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ورزش در اولویت بانوان قرار گیرد قطعا این عمل (ورزش) در آن خانواده پررنگ می شود بنابراین نقش زن به عنوان قلب خانه در فرهنگ سازی و نهادینه سازی ورزش در خانواده بسیار است. مهم و حیاتی .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید