مخاطب ورزش همگانی یک ملت است/ ساختار و رویکرد این فدراسیون باید تغییر کند


ساعت: 16:49
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885965

سفر رئیس کمیته ملی المپیک به فدراسیون جهانی؛

رئیس و مسئولان کمیته ملی المپیک فدراسیون ورزش های همگانی به بازی و دیدار و گفتگو با سران آن فدراسیون پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در محل فدراسیون با مسئولان این فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.

رضا صالحی امیری رئیس، نصرالله سجادی مشاور ارشد، احمد بابایی مدیر امور مالی کمیته ملی المپیک و افشین ملایی رئیس، محمدرضا فروحی دبیر، ایمان متقیان نژاد و مریم بن یعقوب نواب رئیس و ناهیدمان جبار آکادمی همگانی فدراسیون همگانی در این جلسه حضور داشت.

رضا صالحی امیری در ابتدا با تقدیر و تشکر از خدمات آخوند افزود: امروز نمی توان ورزش همگانی را با ساختارهای سنتی توسعه داد. خوشبختانه ملایی از نظر علمی با مشکلات این رشته آشنا بوده و مسیر خوبی را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: مخاطبان این حوزه بسیار زیاد است و هیچ سازمانی در کشور ظرفیت این حجم از مخاطب را ندارد.

صالحی امیری با اشاره به اهمیت ورزش همگانی افزود: معتقد بودم 2 دستگاه باید وزن برابر در ورزش کشور داشته باشند. قهرمان و همه کسانی که متاسفانه این ایده را در نظر نگرفتند. امروز پس از گذشت یک دهه، من هنوز به وجود یک سازمان اجتماعی با چشم انداز 20 ساله اعتقاد دارم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در ورزش قهرمانی مخاطب با اهداف خاصی محدود می شود اما در کل مخاطب یک ملت است که منطقاً بر یک ملت ارجحیت دارد. پیشنهاد من این است که راهبرد یک سازمان دولتی به گونه ای باشد که در سطح وزارتخانه، دولت و مجلس ارائه شود و از طریق بستر رسانه ای در سطح وسیع به نیاز ملی تبدیل شود و با توجه به آن ظرفیت آماده شود. بنابراین، مأموریت، هدف و برنامه باید بر اساس ساختار تنظیم شود.

صالحی امیری با اشاره به اینکه شما رقیب هیچکس نیستید و این مهم است، گفت: شما یک هدف، یک انگیزه و یک ملت هستید.

وی ادامه داد: برای کمک به ورزش همگانی، پروژه ای را شناسایی کنید تا به واحد همبستگی کمیته بین المللی المپیک ارسال کنیم و کمک بگیریم.

رئیس کمیته ملی المپیک بر تغییر رویکرد در فدراسیون ورزش های همگانی و استفاده از ظرفیتی که در شهرداری ها وجود دارد تاکید کرد و گفت: ظرفیت اجرایی را به شهرداری ها بیاورید. این شهرداری ها در 31 استان و 1300 شهر و غیره. محیطی مناسب برای توسعه ورزش همگانی است، شهرداری ها می توانند دم شما در اجرای برنامه ها باشند.

وی همچنین به لزوم تشکیل کمیسیون و ستاد رسانه اشاره کرد و افزود: برای تشکیل شبکه های اجتماعی باید تیم قوی صدا و سیما و رسانه با مرکزیت فدراسیون تشکیل شود.

صالحی امیری در سه سطر جداگانه بر مخاطبان ورزش همگانی تاکید کرد و اظهار داشت: اولین جامعه هدف شما شهرداری ها در تمامی استان ها و شهرستان ها هستند. در مرحله بعد، سازمان‌های تجاری که از نظر وسعت و گستره بزرگ و جامعه سوم هدف آموزش و پرورش و دانشگاه هستند. بنابراین نگرش نیاز به تغییر دارد، تغییر ساختار با توجه به جامعه هدف یکی از نیازهای تغییر رویکرد در این فدراسیون است. اگر مراکز بهداشت از طریق شهرداری ها ساخته شوند، به هدف رسیده اید.

رئیس کمیسیون ملی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم جذب حامیان بزرگ اجتماعی تاکید کرد و افزود: پس از تشکیل خانه های بهداشت در شهرداری ها، تبلیغات حامیان را منعکس کنید.

وی ادامه داد: مشوق ها در این مسیر بسیار مهم است، از نظر روانی بسیار موثر است. برگزاری مراسم های مختلف و اهدای هدایا به برگزیدگان قطعا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

صالحی امیری در پایان تاکید کرد: باید به عنوان مربی کنار بایستید و اجرا را به شهرداری ها بسپارید. شما ستاد هستید و پیمانکاران شما در خط هستند.

افشین ملایی رئیس کل فدراسیون با قدردانی از حضور صالحی و هیئتی که به نمایندگی از اعضای هیئت مدیره فدراسیون حضور داشتند، اظهار داشت: برای دستیابی به تحولات اساسی در حوزه عمومی، با تحقیقات گسترده و علمی به این موضوع رسیده ایم. نتیجه گیری اینکه دانش کامل و سیاست های حمایتی وجود ندارد به همین دلیل با حداکثر تلاش شروع کردیم. رویکرد اساسی ما این است که دولت می تواند به مردم کمک کند تا رفتار خود را بهبود بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید