این کشور زنگ خطر چاقی را فعال کرده است / توسعه ورزش های همگانی مستلزم همکاری همه مقامات کشور است

زمان: 20:32
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777230

علی صادق بیگلو گفت: زنگ خطر چاقی در کشور راه اندازی شده و مکانیزه شدن موارد زیادی و خانوار به دلیل تاج این مشکل را چند برابر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صادق بیگلو ، مربی تربیت بدنی ، در روز ورزش به خبرنگار تیتریک گفت: زنگ خطر چاقی در کشور به صدا در آمده است و مکانیزه شدن بسیاری از چیزها و ماندن در خانه به دلیل تاج این مشکل را چند برابر کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین بیماریهایی که کیفیت زندگی کودکان امروز را تهدید می کند ، سبک زندگی بی تحرک است. دقیقاً به همان شیوه ای که عدم فعالیت بدنی طول عمر و کیفیت زندگی بزرگسالان را تهدید می کند.

صادق بیگلو افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری باید الگوهای سبک زندگی کودکانی را که دیرتر وارد بلوغ می شوند ، بهبود بخشیم.

وی گفت: پیاده روی آرام یا انجام کارهای خانه ورزش محسوب نمی شود ، فعالیت های ورزشی باید با افزایش ضربان قلب و تنفس همراه باشد.

وی گفت: توسعه ورزش همگانی مستلزم همکاری همه دستگاه های کشور است و وزارت ورزش و فدراسیون عمومی به عنوان تنها متولیان این حوزه نمی توانند مثر باشند.

صادق بیگلو گفت: تغذیه نامناسب و استفاده از غذاهای پرکالری سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: روزانه 10 دقیقه ورزش را شروع کنید و با گذشت زمان آن را افزایش دهید.اگر این روش را فقط یک ماه ادامه دهید و تاثیر مثبت آن را در زندگی احساس کنید ، تسلیم نمی شوید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید