توسعه اقتصاد دیجیتال مستلزم توسعه همکاری های بین المللی است

اولین اجلاس جهانی انجمن‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین با عنوان «تکنوبلاک» پنجشنبه ۲۲ مردادماه با حضور فعالان ایرانی و نمایندگان کشورهایی مانند روسیه و ترکیه برگزار می‌شود. موضوعات کنفرانس تکنوبلاک سازماندهی شده، توسعه فناوری، معدن و تبادل است.

اما نشست خبری این همایش روز دوشنبه ۱۹ مردادماه در مرکز همکاری های تحول و توسعه ریاست جمهوری با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه در کشور و روسیه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

خسروپور، رئیس جلسه اخبار کنفرانس تکنوبلوک: بخشی از اقتصاد دیجیتال کشور باید در عرصه بین المللی توسعه یابد

بخشی از اقتصاد دیجیتال کشور باید در حوزه بین المللی توسعه یابد

خسروپور، رئیس نشست خبری کنفرانس تکنوبلاک در ابتدای این نشست توضیح داد: قبلاً در سال گذشته با همکاران روسی در مورد اقتصاد دیجیتال، فناوری بلاک چین و همکاری های بین المللی بحث و نشستی برگزار کرده بودیم. بر اساس ماموریت مرکز همکاری های تحول و توسعه ریاست جمهوری، این رویداد به منظور پیشبرد فناوری و تسهیل همکاری های بین المللی در حوزه اقتصاد دیجیتال برگزار می شود.

زمانی که از اقتصاد دیجیتال و سیاست های دولت در این خصوص صحبت می کنیم، باید توجه داشت که یکی از مطالعات بررسی شده در سال 2017 این است که تخمین زده می شود اگر قرار باشد اقتصاد دیجیتال کشور توسط کشورها توسعه یابد، نیمی از آن، دیجیتال کشور خواهد بود. اقتصاد باید توسط بازار داخلی تامین شود و بخشی از آن در سطح بین المللی توسعه یابد. یعنی اگر بخواهیم در حوزه اقتصاد دیجیتال فعال باشیم، نیمی از فعالیت های ما باید در حوزه همکاری های بین المللی و چندجانبه باشد.

بر اساس اقدامات انجام شده، هدف ما ادامه همکاری های بین المللی در این زمینه با کشورهای منطقه است. امیدواریم در جلسه روز پنجشنبه بر غنای همکاری ما افزوده شود و به موضوعات مشترک و دقیق برسیم.

روسیه و ایران سابقه همکاری دو ساله در زمینه اقتصاد دیجیتال دارند و امیدواریم اقدامات پیگیری بیشتری در این زمینه انجام شود. همچنین در گذشته پیشنهادی بین دو کشور مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک در حوزه اقتصاد دیجیتال وجود داشت که در آن دو کشور بتوانند با یکدیگر همکاری کنند.

سامان بیراگی: کنفرانس تکنوبلوک باعث تسهیل روابط دوجانبه و حل مسائل مشترک می شود.

کنفرانس تکنوبلوک روابط دوجانبه را تسهیل و مسائل مشترک را حل خواهد کرد

سامان بیرکی دبیر همایش تکنو بلاک در نشست خبری درباره اهداف این همایش گفت: این همایش به صورت مشترک با مرکز همکاری های توسعه و توسعه ریاست جمهوری برگزار شد. در کنفرانس TechnoBlock علاوه بر سخنرانی ها، دو پنل خواهیم داشت که در آن در مورد قوانین و مقررات و همچنین فرصت ها و چالش های فناوری بلاک چین صحبت خواهیم کرد.

تمرکز این کنفرانس بر روی چهار بخش سازماندهی، توسعه فناوری، معدن و تبادل خواهد بود.

امیدواریم با این کنفرانس اتفاق خوبی بیفتد و با توجه به همکاری مشترک کشورهای مختلف در این زمینه بتوانیم تعدادی از مشکلات را حل کنیم.

آنتون تکاچف: می توانیم از تجربه ایران در مقابله با تحریم ها استفاده کنیم

ما می توانیم از تجربه ایران برای مقابله با تحریم ها استفاده کنیم

آنتون تکاچف، نماینده پارلمان روسیه درباره دیدگاه خود در زمینه همکاری دو کشور گفت: معتقدم روسیه و ایران شرکای بسیار خوبی در این زمینه هستند و می توانیم در جهان پیشتاز باشیم. در حال حاضر به دلیل تحریم ها، روسیه شرایطی را تجربه می کند که مدت هاست ایران داشت و بنابراین می تواند از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کند تا بتواند با این تحریم ها مقابله کند.

هدف ما همکاری مشترک با ایران در سطح بین المللی و در حوزه فناوری است. با توجه به اینکه سوئیفت برای هر دو کشور تحریم شده است، باید همکاری خود را آغاز کنیم و از تخصص خود در حوزه بلاک چین و فناوری مالی استفاده کنیم و به اهداف اقتصادی دست یابیم.

به نوبه خود می توانم اعلام کنم که به عنوان نماینده مجلس دومای روسیه از روسای بانک های مرکزی، مدیران اقتصادی و بازرگانان دعوت می کنیم تا با ما در ارتباط باشند تا بتوانیم همکاری های مشترک و نتایج خوبی در این زمینه داشته باشیم. بیایید به موفقیت برسیم در واقع همکاری ما از قبل شروع شده و روزهای درخشانی در آینده نزدیک برای ما در پیش است.

الکساندر براژنیکوف: آینده روشنی را برای همکاری ایران و روسیه می بینم

من آینده روشنی را برای همکاری ایران و روسیه می بینم

الکساندر براژنیکوف رئیس انجمن راکب روسیه در این دیدار اذعان داشت: به عنوان نماینده راکب امیدوارم این همایش پل محکمی بین ایران و روسیه برای روابط مشترک اقتصادی دو کشور و ایجاد اکوسیستم مناسب باشد. این.

اقتصاد جهان در حال تغییر است و ما اطمینان داریم که با همکاری ایران و روسیه می توانیم به دستاوردهای بزرگی در این تغییرات دست یابیم. من آینده روشنی را برای این همکاری می بینم و با توجه به اینکه هر دو کشور پرجمعیت هستند، می توانیم همکاری مشترک خوبی در زمینه ارزهای دیجیتال، صرافی و NFT داشته باشیم.

کارشناسان زیادی در ایران و روسیه وجود دارند که می توانیم در این همکاری از آنها استفاده کنیم. شرایطی که الان وجود دارد می تواند انگیزه ای برای ادامه و پیشرفت در این حوزه ها باشد.

اکنون شرایط در ایران مساعد است و می توانیم با هم سیستم پرداخت بین المللی خود را ایجاد کنیم تا دیگر به ارزهای بین المللی وابسته نباشیم و از پول داخلی خود استفاده کنیم و در سطح بین المللی از آن استفاده کنیم.

وظیفه اصلی ما ایجاد یک اکوسیستم امن و ایمن در این منطقه است تا به مردم و جهان نشان دهیم که ما می توانیم این کار را انجام دهیم و سایر نقاط جهان می توانند بدون نگرانی به ما بپیوندند.

حسین اسلامی: برای همکاری باید روی نقاط قوت ایران و روسیه تمرکز کنیم

برای همکاری باید روی نقاط قوت ایران و روسیه تمرکز کنیم

حسین اسلامی رئیس نصر تهران درباره اهداف و برنامه کنفرانس و فرصت های پیش روی هر دو طرف گفت: فناوری بلاک چین رفتاری تکاملی و تهاجمی دارد. اکنون می بینیم که به استثنای NFT ها و سکه ها، وقتی صحبت از حوزه متاورس به میان می آید، همچنان شاهد حضور این فناوری در آن هستیم. به نظر می رسد هر جا که فناوری های جدید تغییراتی در سبک زندگی و رفتار مردم ایجاد می کند نمایندگان بخش خصوصی باید حضور داشته باشند و زودتر از دولت، مجلس و سایر نهادها موتور محرکه این معضل باشند.

نگرانی های حاکمیتی باید برطرف شود و مسائل سازمانی باید مورد توجه قرار گیرد، اما حفظ سرمایه مردم باید در اولویت باشد. مطمئن باشید که بخش خصوصی و سرمایه گذاران وقتی بدانند که این فرآیند به گونه ای سازماندهی شده است که سرمایه آنها امن باشد، در فرآیندی شرکت خواهند کرد.

بین ایران و روسیه نقاط قوت به خصوص استعداد و توانایی زیادی وجود دارد. در ایران و روسیه افراد با استعدادی در این زمینه داریم که می توانیم روی نقاط قوت خود تمرکز کنیم. من معتقدم که توانایی های فنی و تجاری هر دو کشور می تواند در شرایط فعلی مکمل یکدیگر باشد و خوشحالیم که روسیه نیز به دنبال توافق و تفاهم است.

محمدمهدی شریعتمدار: با همکاری دوجانبه باید سیستم مبادلات منطقه ای خودمان را داشته باشیم

با همکاری متقابل، ما باید سیستم مبادلات منطقه ای خود را داشته باشیم

محمدمهدی شریعتمدار، عضو انجمن فین تک ایران نیز خاطرنشان کرد: کشورهای آسیایی پیشرفته ترین محصولات را در حوزه اقتصاد دیجیتال دارند. رویکرد ایران به بلاک چین به گونه ای بود که دولت به بخش خصوصی اجازه داد تا توسعه خود را انجام دهد و این تقریبا بالغ ترین رویکرد در جهان است.

شروع یک دومینو کاملاً ممکن است. به شرطی که به کشورهای دیگر اعتماد کنیم و در کشورهای منطقه با دست بازتر به یکدیگر امتیاز بدهیم و بتوانیم با حوصله کافی برای داشتن سیستم مبادلات منطقه ای خود مشارکت ایجاد کنیم.

عباس آشتیانی: هدف نهایی ما باید به نفع مردم باشد

هدف نهایی ما باید به نفع مردم باشد

عباس آستیانی، مدیرعامل انجمن بلاک چین ایران در نشست خبری کنفرانس تکنوبلاک اذعان کرد: شرایط هم در ایران و هم در روسیه در دو سال گذشته بسیار تغییر کرده است و امروز شاهد تاثیرات آن هستیم. بنابراین باید نگاه کشورها و فعالان عرصه های اقتصادی را تغییر دهیم.

امروزه تاثیر اقتصاد دیجیتال بر تولید ناخالص داخلی کشورها به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و مهم‌ترین عناصر آن به‌ویژه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال در حال حاضر بر کسی پوشیده نیست.

استعداد و پتانسیل زیادی در منابع انسانی و تجارت و نیروی کار متخصص در هر دو کشور وجود دارد، و طی صحبت هایی که دیروز انجام شد، متوجه شدیم که زمینه های همکاری بسیار بسیار زیادی وجود دارد.

اهدافی که انجمن بلاک چین در این کنفرانس دنبال خواهد کرد، ایجاد بستر ارتباطی پایدار بین کسب و کارهای تخصصی دو کشور، شکل دادن و تقویت اکوسیستم مشترک بین دو کشور و در گام بعدی گسترش این اکوسیستم است. و همکاری مشترک با کشورهای منطقه. ما بالاخره باید بتوانیم در کشورمان منافع را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

رضا قربانی: ما از انواع همکاری ها و تعاملات بین المللی در حوزه بلاک چین حمایت می کنیم

ما از انواع همکاری ها و تعاملات بین المللی در زمینه بلاک چین حمایت می کنیم

رضا قربانی یکی از اعضای هیات مدیره نصر تهران در این جلسه گفت: اتحادیه ها هنوز وارد بحث بلاک چین نشده اند اما اخیرا روز بیت کوین را در ایران برگزار کردیم و از آن زمان به بعد الزام نظارتی داشتیم. در تشکل صنفی از کسانی که به نحوی با مشکل و مقررات برخورد می کنند حمایت می کنیم.

سه بحث اصلی در این زمینه وجود دارد که بحث نظارتی، اقتصادی و امنیتی است. ما در صنف از هر نوع همکاری و تعامل بین المللی با کشورهای منطقه حمایت می کنیم و امیدواریم این تعامل به بهبود موضوع نظارتی ارزهای دیجیتال در ایران کمک کند.

سید امید علوی: اعلام آمادگی انجمن بلاک چین برای تبادل اطلاعات و ایجاد ظرفیت همکاری بین المللی

اعلام آمادگی انجمن بلاک چین برای تبادل اطلاعات و ایجاد ظرفیت همکاری بین المللی

سید امید علوی، رئیس هیئت مدیره انجمن بلاک چین ایران گفت: با توجه به مشکلی که در هفت سال گذشته در شبکه برق داشتیم و تمایل روسیه به ساخت نیروگاه های بزرگ در ایران، اکنون ترکیب بلاک چین و استفاده از صنعت برای استخراج ارزهای دیجیتال با ایجاد نیروگاه برای روسیه جذاب است.

با توجه به شرایطی که ایران در سال های اخیر به دلیل تحریم ها تجربه کرده است، راهکارهایی برای نجات خود از این وضعیت ایجاد کرده است و استفاده از این تجربه می تواند برای کشور بزرگی مانند روسیه حائز اهمیت باشد.

در حال حاضر مهمترین بخش در کشور ما ایجاد پل ارتباطی برای تسهیل روابط تجاری و اقتصادی است تا مردم دو طرف بتوانند از آن بهره مند شوند.

انجمن بلاک چین به عنوان جمعی از مردم نمادین با حضور فعالان و کارشناسان نخبه آمادگی خود را برای تبادل اطلاعات و ایجاد ظرفیت مشترک در حوزه بلاک چین اعلام می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید