اکثر مرگ و میرهای omcron ایمن سازی / قابلیت های مقیاس emicron هستند

اکثر مرگ و میرهای omcron ایمن سازی / قابلیت های مقیاس emicron هستند

روز جدید سیداحمد طباطبایی، عضو کمیته علمی ستاد ملی تاج و تخت گفت: بیشتر بستری‌ها و فوت‌ها مربوط به کسانی است که واکسن نزده‌اند یا بیماری‌های خاص و زمینه‌ای مانند فشار خون، دیابت و نقص ایمنی دارند.

سید احمد طباطبایی، دبیر شورای ریوی اطفال کمیته علمی تاج ملی گفت: زمانی که یک بیماری ویروسی وارد بدن می شود، می تواند تمام قسمت های بدن را درگیر کند. دستگاه تنفسی فوقانی یکی از نواحی است که خطر ابتلا به عروق کرونر در آن بسیار زیاد است.

وی افزود: مجاری تنفسی فوقانی شامل بینی، گلو و حلق با واریانت omicron در معرض خطر بالایی قرار دارد و بیماران علائمی مانند گلودرد، گلودرد، سیاه سرفه و گاهی اوقات علائم سردرد را تجربه می کنند.

امکان جرم گیری omicron

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اندام تحتانی شامل نای، برونش و ریه کمتر درگیر ایمکرون هستند، بنابراین تعداد تخت ها و مدت زمان بیماری ممکن است کوتاهتر باشد اما متاسفانه سرعت شیوع بسیار بالاست. دبیر شورای ریوی اطفال کمیته ملی تاج و تخت.

وی گفت: با توجه به شدت درگیری، برگشت ناپذیری و آسیب، دلتای کرونری بسیار قوی‌تر از سایر بیماری‌ها بود، در حالی که عوارض جانبی Omicron اکنون کمتر از سایر سویه‌ها است، زیرا این گزینه به تازگی کشف شده است. و بسیاری از عوارض و علائم آن ناشناخته است.

فعالیت خوشه Omicron

طباطبایی به یکی از ابعاد خطرناک آمیکرون اشاره کرد و گفت: این وینیت معمولاً به صورت خوشه ای کار می کند، مردم آمیکرون را به فرد بیمار نزدیک می کنند و بسیار خطرناک است.

وی با انتقاد از برخی هنجارهای موجود در جامعه گفت: یکی از راه های انتقال، مجالس دوره ای است که معمولاً خانواده ها برای ملاقات و تولد در آن حضور می یابند.

دبیر شورای ریه اطفال کمیته علمی ستاد مبارزه با تاج و تخت کشور با اشاره به برخی آمار پیام رسان های قبلی تاج در کشور خاطرنشان کرد: در دلتا کرونا سه رقمی فوت و روزانه بالغ بر 500 بیمار داشتیم که خوشبختانه آمار مرگ و میر را داشتیم. نسبت به پیک های قبلی به دلیل درگیری کمتر دستگاه تنفسی تحتانی بسیار بالاتر است.

وی ادامه داد: بیشتر بستری ها و فوت ها مربوط به کسانی است که واکسن نزده اند یا بیماری های خاص و زمینه ای مانند فشار خون، دیابت و نقص ایمنی دارند.

بیمارستان ها پر از بیماران مبتلا به امیکرون است

یکی از اعضای کمیته ملی علوم تاج و تخت می گوید: متأسفانه بیمارستان ها مملو از بیماران آمیکرون است، به ویژه بیمارستان های کودکان که بسیاری از خانواده ها برای دیدن فرزندان خود به آنجا می روند.

وی گفت: اگر کودکان دچار تنگی نفس، تنگی نفس، کبودی، کم اکسیژنی هستند باید نگران باشند.

زمان بهبودی کامل بیماران مبتلا به امیکرون است

طباطبایی ادامه داد: بیماری آمیکرون 3 تا 5 روز دیگر برطرف می شود، اما در صورت نگرانی خانواده ها می توانند به پزشک مراجعه کنند و از خطر جدی فرزندشان مطمئن شوند.

وی تاکید کرد: بهترین راه مقابله با سویه ایمیکرون استراحت، نوشیدن مایعات و پرهیز از تماس با دیگران، عدم حضور در مدرسه و رعایت فاصله اجتماعی است.

خانواده ها نباید با واکسیناسیون کودکان مخالفت کنند

دبیر اطفال گفت: موضوع بسیار مهم دیگر مقاومت برخی خانواده ها در برابر واکسیناسیون است، بحث واکسیناسیون کودکان بسیار جدی است و بررسی های جهانی نشان می دهد که میزان ابتلا، بستری شدن و حتی مرگ در این واکسن ادامه دارد. شورای ریوی کمیته ملی تاج سکته مغزی بسیار کمتر است.

وی تاکید کرد: حتی کسانی که واکسینه شده اند و یا قبلاً به بیماری عروق کرونر مبتلا شده اند نیز در معرض خطر ابتلا به عفونت امیکرون هستند، باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک از سرایت ویروس به دیگران جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید