350 مرکز تفریحی در استان مرکزی ساماندهی شده است/در اراک، ساوه و دیلیجان مشکل فضای آموزشی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیار آفتاب ؛ احمدرضا نوازنی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: موضوع تحول و تحول در نظام آموزش و پرورش استان با قوت در حال پیگیری است و تغییراتی در سطح شهرستان در حال انجام است.

نوازانی تصریح کرد: طرح جبران خسارت تابستانه دانش‌آموزانی که در دوران کرونا دچار آسیب تحصیلی شده‌اند و برای رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم است و همه می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. امروز به صورت نمادین در شهر مهاجران آغاز می شود.

وی ادامه داد: از نظر وضعیت نیروی انسانی نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم و از نظر نقل و انتقالات به شهرهای دیگر و همچنین فارغ التحصیلان و دانشجویان ورودی و خوشبختانه میزان رضایت از این دو در وضعیت بهتری قرار داریم. نسبت به سال گذشته مساعدتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: طرح ساماندهی فضاهای آموزشی مدارس در حال انجام است و برای جلب رضایت آنها حداکثر استفاده را خواهیم کرد.


ما با فضای آموزشی در اراک، سیو و دیلیجان مشکل داریم

نوازانی با اشاره به اینکه در 3 شهر اراک، ساوه و دیلیجان شاهد تراکم بسیار بالا و مشکل فضای آموزشی هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش شاهد کاهش تراکم فضای آموزشی باشیم. سایر نهادها

وی افزود: طرح راه اندازی اردوی جهادی عدالت آموزشی در دستور کار قرار دارد و تمامی فعالیت های آموزشی اختیاری در این اردوگاه انجام می شود و امیدواریم به زودی جلسه این اردو با حضور استاندار مرکزی برگزار شود. .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برای ارائه فعالیت های تفریحی تابستانی در سطح مدارس و کانون های جوانان نیازمند اعتبار هستیم و البته از تمام ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد.


350 مرکز تفریحی در این منطقه سازماندهی شده است

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات تفریحی تابستانی 350 پایگاه ساماندهی شده و از ظرفیت دارالقرآن، کانون ها، اردوها، مدارس و سالن های ورزشی و همچنین رویکرد محله محوری استفاده خواهیم کرد.

نوازانی بیان کرد: بر اساس سند تحول آموزش و پرورش، برنامه های اوقات فراغت و اوقات فراغت دانش آموزان با رویکرد نشاط، نشاط و امید برای دانش آموزان انجام می شود و موضوع تحکیم خانواده و تحکیم بنیان خانواده نیز برای رفع مشکلات بسیار مهم است. آسیب های اجتماعی راهبردهای خاصی شناسایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: توجه به موضوع عفاف و حجاب جزء تمامی فعالیت ها در ایام اوقات فراغت تابستان است و از ظرفیت دهه ولایت و ماه محرم نیز استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ایجاد امید و تقویت سلامت جسمی و روانی نوجوانان مهمترین هدف طرح غنی سازی اوقات فراغت است و از تمام ظرفیت خود در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

نوازنی تصریح کرد: همچنین طرح هفت اردوی منطقه ای با همت ستاد کنگره ملی، نقش امام خمینی (ره) در حراست مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با رویکرد امام شناسی و معرفی نوجوانان و جوانان طلاب به مشاهیر و مشاهیر استان در دستور کار قرار دارد دوره 3 روزه با حضور اساتید برجسته برگزار می شود.


بازدید 30000 دانش آموز در فعالیت های تفریحی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: علاوه بر این، طرح ملی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم که با دستور مقام معظم رهبری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت، در ساعت 14 برنامه ریزی شده است. در سطح استانی و انتظار می رود بیش از 30000 نفر آموزش ببینند.دانش آموزان در فعالیت های تفریحی شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم سند تحول دولت مردمی است که تقسیم بندی استانی آن با رویکردهای عدالت محور و مبارزه با فساد، جوهره تحول و مسیر اصلی حرکت آینده است، تصریح کرد: دولت سیزدهم نیز در حال توسعه است. حوزه مردمی با رهبری جوانان، دانش و رشد علمی برای تولید ثروت و قدرت و خانواده محوری به عنوان اصلی ترین پیکره سلولی تحول در نظر گرفته می شود.

نوازنی یادآور شد: طرح شهید سلیمانی در راستای بهینه سازی و مناسب سازی مکان ها در حوزه فعالیت های فرهنگی و تربیت بدنی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: نهضت طراحی و ایجاد 33 فضا در داخل مدرسه در قالب طرح شهید سلیمانی با رویکرد عدالت خواهی و خدمت به مردم در استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم که با هم افزایی و مشارکت همه جانبه استان شاهد تحولات به ویژه در مناطق فقیرنشین و حاشیه نشین خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید