420 کتابفروشی در سامانه خرید کتابفروشی ثبت نام کردند


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893561

420 کتابفروشی در سراسر کشور برای فعالیت در این سامانه «خرید از کتابفروشی ها» ثبت نام کرده اند. مبلغ 10 میلیارد تومان از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابفروشی ها اختصاص یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از ابتدای ثبت نام در «سامانه خرید کتابفروشی» تا روز یکشنبه (15 شهریور 1401)، 420 کتابفروشی از سراسر کشور برای فعالیت در این سامانه ثبت نام کرده اند. مبلغ 10 میلیارد تومان از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابفروشی ها اختصاص یافته است.

«سامانه خرید کتابفروشی» علاوه بر فروش حضوری، امکان فروش مجازی را نیز فراهم می کند و کتابفروشی های متقاضی باید پس از موافقت با اطلاعات خانه، اطلاعات خود را به روز کرده و فهرست کتاب های خود را به صورت آنلاین یا به صورت فایل در سامانه ثبت کنند. کتاب و ادبیات ایران امکان تحویل دارد.

دارا بودن پروانه کسب معتبر و مطابقت مدارک هویتی با مشخصات جواز کسب و شماره حساب اعلامی از دیگر شرایط ثبت نام در این سامانه می باشد. همچنین کتابفروشی ها باید دو عکس از نمای داخلی و بیرونی کتابفروشی خود را با علامت و نام به وضوح ارسال کنند، زیرا فقط کتابفروشی هایی مجاز به ثبت نام هستند که فرمت فروشگاهی دارند.

اگر صاحب اصلی کتابفروشی شخص دیگری باشد، وکالت لازم است. کتابفروشی های زنجیره ای نیز باید با نامه ای از دفتر مرکزی وارد شوند تا مشخص شود که چقدر از نظر قانونی و مالی به دفتر مرکزی وابسته هستند. متقاضیانی که پروانه آنها در مرحله صدور یا تمدید اعتبار است نیز می توانند با ارائه نامه از اتحادیه مربوطه در سامانه فعالیت کنند.

اسناد ارسال شده توسط کتابفروشی ها روزانه توسط پشتیبانی سیستم بررسی و صحت و کامل بودن آنها تایید می شود. همچنین نقص مدارک به متقاضی اطلاع داده می شود تا نسبت به رفع آن اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید