474 اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات شرق ارسال شد/ 22 اثر برگزیده معرفی شد


ساعت: 15:18
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884619

فرخنده گفت: 474 اثر با 151 شرکت کننده در 2 بخش تخصصی و موضوعی به دبیرخانه اولین جشنواره مطبوعات شرق کشور ارسال شد و 22 اثر برگزیده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی خراسان جنوبی امروز در اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور که به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: نخستین جشنواره مطبوعاتی کشور شرق کشور در اواخر سال 1398 با حضور استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و کرمان جنوبی آغاز شد و مهلت پذیرش آثار تا فروردین 1400 بود که به دلیل محبوبیت آثار تا ژوئن 1400 تمدید شد.

وی افزود: 474 اثر با 151 شرکت کننده در 2 بخش تخصصی و موضوعی به دبیرخانه ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: بخش تخصصی شامل سرمقاله و یادداشت، سرفصل، اخبار و گزارش و بخش موضوعی با موضوعات جهش تولیدی با ارائه استاد معتمدنژاد و مدافعان سلامت و تاج . تاج اقتصادی و تاج پزشکی فراتر از مرزها بر کشور ما تحمیل شده است، اما مردم ایران ثابت کرده اند که حضور جدی تری در عرصه اعتقادی دارند.

فرخنده با بیان اینکه از این تعداد 321 اثر متعلق به اصحاب رسانه خراسان جنوبی است، گفت: بیشتر آثار برگزیده در قسمت تقدیر نیز متعلق به خراسان جنوبی است که جای تقدیر، تشکر و تبریک دارد.

وی به آثار ارسالی سایر استان ها اشاره کرد و گفت: استان های خراسان رضوی با 78 اثر، یزد با 26 اثر، خراسان شمالی با 9 اثر، سیستان و بلوچستان با 18 اثر و کرمان با 15 اثر در جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور حضور داشتند. ، که 22 اثر انتخاب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: ایجاد فضای رقابتی بین فعالان رسانه ای منطقه، ایجاد فضای پویایی و نشاط در مطبوعات و افزایش رقابت موثر و سازنده از اهداف برگزاری این جشنواره است. در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات کمک به ارتقای کیفیت آثار منتشر شده در رسانه ها تقویت مولفه های وحدت ملی با تجلیل از شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی کشور بود.

فرخنده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پدر علم ارتباطات متعلق به استان خراسان جنوبی است، در حال طرح درخواست از وزارت فرهنگ و رهبری هستیم و آمادگی داریم در آینده نزدیک میزبان جشنواره ملی مطبوعات در استان خراسان جنوبی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید