5 تصمیم و مصوبه جدید شورای عالی بورس


ساعت: 10:27
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880118

در جلسه شورای عالی بورس که با حضور وزیر اقتصاد، وزیر حراست، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس و سایر اعضا برگزار شد، پنج تصمیم شورا تصویب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بازار سرمایه، در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی بورس، ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت بازار سرمایه و صنایع بورس و تاثیر تصمیمات وزارت نیرو بر مدیریت مصرف برق ارائه شد. در صنایع با هماهنگی وزیر صنعت طی مکاتبه ای با وزارت نیرو و شورای دولت تصمیمات لازم برای مدیریت توزیع برق صنایع در هفته های پیک مصرف برق اتخاذ و تصمیم گیری شد.

همچنین در خصوص نحوه مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های دارای سرمایه مشترک و غیر اصلی به منظور تسهیل در روند افزایش سرمایه این شرکت ها و تعیین تکلیف تصمیماتی اتخاذ شد.

در این جلسه تغییرات پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار در دستورالعمل معاملات کالا و اوراق بهادار قابل انتقال در بورس انرژی و اجازه معاملات با گواهی صرفه جویی به تصویب رسید.

همچنین به منظور حفظ حقوق سهامداران حقیقی و حقوقی، مبالغ جریمه مندرج در ماده 14 قانون توسعه ابزارها و مؤسسات مالی که ناشران اوراق بهادار، مؤسسات مالی و سازمان‌های خود انتظام هستند، تعیین می‌شود. ، مقرر شد و همچنین مدیران آنها بر اساس شاخص تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی تعدیل و برای تصویب به شورای دولت ارائه می شود. طبق قانون کف و سقف جرائم، هر 3 سال یک بار به پیشنهاد شورای عالی بورس به هیأت وزیران تصویب می شود.

ضمناً در آخرین جلسه شورای عالی بورس به پیشنهاد علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی و تصویب اعضای شورای عالی بورس مقرر شد گواهی نامه ای صادر شود. سپرده خرید سکه طلای طرح امام پس از تایید کمیته فقهی سازمان به عنوان ابزار مالی در بازار سرمایه پذیرفته و درج می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید