5 طلبکار شناخته شده باشگاه پرسپولیس; بدهی قرمز به یک زندانی!

باشگاه پرسپولیس هفته گذشته صورت های مالی جدید خود را که منتهی به خرداد 1401 است در سامانه کدال بارگذاری کرد اما این اسناد تایید نشده است. یعنی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس این مدارک را تایید کرده اما برای اعلام نهایی باید به تایید حسابرس هم برسد.

در این صورت های مالی آمده است باشگاه پرسپولیس برای فصل جدید 227 میلیارد تومان درآمد داشته و 210 میلیارد هزینه کرده است تا فصل را با سود 17 میلیارد تومانی به پایان برساند.

دارایی ثابت باشگاه پرسپولیس همچنان 700 میلیارد تومان است که مربوط به واگذاری های انجام شده برای خصوصی سازی است. علاوه بر این سرخ پوستان 284 میلیارد تومان طلبکار هستند و با توجه به وجوه جمع آوری شده از محل واگذاری 10 درصد سهام در بورس، 310 میلیارد تومان تا 31 خرداد، مانده نقدی برای آنها ثبت شد، بنابراین مجموع دارایی های باشگاه پرسپولیس 1300 میلیارد تومان است.

در قسمت بدهی نیز همین رقم برای باشگاه پرسپولیس اعلام شد، جالب اینکه قرمزها ۲۵۲ میلیارد تومان بدهی جاری دارند و مالیات آنها ۹۷ میلیارد تومان است که ۲۲ میلیارد تومان بیشتر از سال مالی گذشته است.

شاید جالب ترین بدهی مربوط به قسمت «پرداخت جاری» باشد که رقم 252 میلیارد تومان را نشان می دهد و البته در قسمت جزئیات نکات جالب تری از لیست طلبکاران باشگاه پرسپولیس به چشم می خورد.

5 طلبکار شناخته شده باشگاه پرسپولیس;  بدهی قرمز به یک زندانی!

در قسمت بدهی افراد، نام افراد مشهور به چشم می خورد: حمیدرضا سیاسی، محمد رویانیان، مهدی رسول پناه، حسین هدایتی و محمدحسن انصاری فرد.

حمیدرضا سیاسی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس در لیگ چهاردهم که در مدتی نظر منفی هواداران پرسپولیس را به خود جلب کرد و با برکناری علی دایی جایگزین حمید در ذهن اهالی فوتبال ماندگار شد. درخشان و سپس دستگیری و زندانی شدن او. در این لیست چهار میلیارد و نهصد میلیون تومان مدیون پرسپولیس است. در توضیح این بدهی آمده است که این رقم مربوط به بازپرداخت دوره قبل آن است.

* طلب محمد رویانیان نیز 4 میلیارد و بیست میلیون تومان است. روجانیان همچنین یکی از پر سر و صداترین چهره های مدیریتی باشگاه پرسپولیس است که با تشکیل یک تیم کهکشانی، قرمزها را به جمع مدعیان فوتبال ایران بازگرداند، اما ماجرای ماشین های بدون سند او برای اعضای تیم. هنوز هم توجه بسیاری از قرمزهای سابق را به خود جلب می کند. میراث روجانیان نیز بدهی یک میلیون و سیصد هزار یورویی به مانوئل ژوزه بود که سرمربی پرتغالی را به بزرگترین طلبکار تاریخ پرسپولیس تبدیل کرد.

* مهدی رسول پناه نام خانوادگی این لیست است که می توان آن را یک پدیده مدیریتی دانست. او دو میلیارد و دویست میلیون تومان از پرسپولیس بدهکار است که البته پیشتر گفته شد این رقم تسویه شده است.

* نام حسین هدایتی در این لیست به چشم می خورد که این روزها از فوتبال خداحافظی کرده و دوران محکومیت خود را می گذراند. هدایتی که در هیات مدیره و زمانی اسپانسر باشگاه پرسپولیس بود کمتر از سه نفر و 1.2 میلیارد تومان به پرسپولیس بدهکار است. تقاضای او در مقایسه با دیگران حداقلی به نظر می رسد اما شاید هدایتی از جو هواداران پرسپولیس خیلی بیشتر بهره برد.

* محمدحسن انصاری فرد نیز 179 میلیون تومان از پرسپولیس طلب دارد که به نظر می رسد مربوط به یکی از کمک های هواداران باشد که از طریق کانال او انجام شده و به مهاجم خارجی پرسپولیس پرداخت شده است.

باشگاه پرسپولیس در مجموع 31 میلیارد و 900 میلیون تومان به افراد و شرکت ها بدهکار است اما حضور چهار مدیرعامل و چهره پر سر و صدا مدیریتی (هدایتی) صورت های مالی پرسپولیس را زیر سوال برد و باید دید این اعداد و ارقام چگونه تغییر می کند. بعد از حسابرسی انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید