541 نفر در تصادفات جاده ای تهران در سال 1401 جان باختند

541 نفر در تصادفات جاده ای تهران در سال 1401 جان باختند

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه تهران با اشاره به کاهش 17 درصدی تلفات رانندگی طی 5 سال گذشته گفت: در سال 1401، 541 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

سردار محمدحسین حمیدی روز شنبه در اولین نشست با خبرنگاران گفت: در سال 1396 تهران 653 کشته داشته است و در پنج سال گذشته با همکاری همه دستگاه ها روند تصادفات و فوتی ها کاهش یافته است، البته اینطور نیستیم. همه دوباره به نقطه قابل قبول رسیدند.”

وی با بیان اینکه این روند نزولی تلفات ناشی از اقدامات فرهنگی در رسانه ها و دستگاه های همراه است، افزود: یکی از اقدامات قابل توجه آموزش موتورسواران است چرا که بر اساس تحلیل های انجام شده بیشترین تلفات جاده ای مربوط به موتورسواران است.

سردار حمیدی گفت: سال گذشته 75 هزار موتورسیکلت به صورت عملیاتی و زمینی آموزش دیدند و طرح کشف موتورسیکلت به صورت گسترده اجرا و 55 دستگاه موتورسیکلت سنگین و غیرمجاز شناسایی و توقیف شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، تلفات موتورسواران را 6 درصد کاهش داد و افزود: در سال گذشته 486 نقطه حادثه خیز اصلاح و 196 تقاطع نیز اصلاح شد که منجر به کاهش تصادفات و بار ترافیکی شد.

دیدگاهتان را بنویسید