6 چهره برتر تئاتر و سینما جایزه گرفتند/ از هادی حجازی فر تا لیلی ایوری


زمان: 09:36 ساعت
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821141

در شب سینما و تئاتر انقلاب از 6 چهره برگزیده این دو حوزه تجلیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در شب سینما و تئاتر انقلاب که شامگاه یکشنبه 21 فروردین ماه در قالب برنامه های هفته هنر انقلاب برگزار شد، از سه هنرمند برگزیده در هر رشته تئاتر و سینما تقدیر شد.

در این مراسم که بعد از اذان مغرب و افطار در فضای باز حوزه هنری برگزار شد، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری. ، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی، حمیدرضا جعفریان، رئیس سینمای سازمانی ژوزه هنری، عسگر همت، اتابک نادری، علیرضا دریابیگی، جلیل فردجاد، خیام وکار کاشانی، سید جمال، محسن جوا افهادی یداز. یازه صداگی عشیری، هداش سرمدی، محمد سرشار، هادی مقدم داست، محمدرضا مصبا، محمدرضا شفا، محمدحسین مهدویان، توحید معصومی، محمدحسین لطیفی، حسین پارسایی، محمدحسین قاسمی قاسمی آباد، نقاسمی قاسمی آباد، محمد حسین مهدویان کوروسانی از کارگردانان مختلف عرصه سینما و تئاتر حضور داشتند.

این مراسم پس از پذیرایی افطاری با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در انجام رسالت بوذری آغاز شد. اولین قسمت این برنامه پخش بیانات مقام معظم رهبری برای دانشجویان و سردبیران نشریات دانشجویی و همچنین پخش تصاویری از نمایش هایی بود که در سال های اخیر در عرصه هنر روی صحنه رفته اند.

کوروس زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در یک کلام ضمن خیر مقدم به هنرمندان شرکت کننده سینما و تئاتر، آرزوی قبولی طاعات و عبادات آنان را نمود.

پس از سخنان زارعی، با حضور وی و کاظم نظری، در سال 1400 از سه هنرمند انقلابی در عرصه هنرهای نمایشی تقدیر شد.

اولین هنرمند برگزیده انقلاب تئاتر لیلی ایوری در سال 1400 بود که پیش از آن ویدئویی با جوایز او در عرصه تئاتر پخش شد. این نمایشنامه نویس و کارگردان سال گذشته برای نگارش نمایشنامه «بابا آدم» مورد تقدیر قرار گرفت. سعید اسماعیلی دومین هنرمند تئاتری بود که در فصل شیدایی روی صحنه رفت. سومین هنرمندی که به عنوان چهره هنر انقلاب در عرصه تئاتر مورد تجلیل قرار گرفت نصرلا گادری است.

پخش سخنان مقام معظم رهبری با جمعی از مدیران سینما قسمت بعدی مراسم امشب بود. حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری نیز مانند زارعی سخنرانی نکرد و تنها به هنرمندان حاضر در مراسم خوش آمد گفت و ابراز امیدواری کرد که این مراسم در سال های آینده بدون وقفه برگزار شود.

پس از انتشار کلیپی از برنامه های سازمان سینمایی سوره در سال گذشته، در سال 1400 مراسم تجلیل از سه هنرمند عرصه سینما برگزار شد.

محمد سرشار، رئیس سابق شبکه پویا و از فعالان عرصه انیمیشن و کودک، اولین هنرمندی بود که در سینما سرآمد شد. دومین هنرمند برگزیده انقلاب سینمایی 1400 سیاوش سرمدی کارگردان فیلم منصور و مستند سوریه یک بحران است. هادی حجازی فر کارگردان و بازیگر سینما سومین چهره منتخب انقلاب سینمایی بود که برنده فیلم مقام مهدی شد.

در پایان این مراسم، هنرمندان برگزیده انقلاب در عرصه سینما و تئاتر با حضور سن، تصاویری از یکدیگر به یادگار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید