60 متری خیابان خرم آباد خالی از پل عابر پیاده/ وقتی «جان مردم» به دلایلی قربانی می شود.

ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779804

رشد جمعیت و افزایش ترافیک در برخی از مناطق شهری خرم آباد ایجاد امکانات زیربنایی برای دسترسی آسان به امکانات عمومی را ضروری کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، در سال های اخیر با افزایش جمعیت و مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک نزدیک هرم آباد، تردد خودروها و عابران پیاده در شهر نیز افزایش یافته است چرا که این ترافیک به گفته کارشناسان ترافیک، ساخت و نصب عابرین پیاده نیاز به امنیت دارد. پل ها به عنوان یکی از راه های کاهش تصادفات شهری یکی از موثرترین راه ها در این زمینه است.

اگر فرهنگ استفاده از این گونه خدمات به شهروندان نهادینه شود، آمار تصادفات شهری نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

بزرگراه ها و بزرگراه های شهری خرم آباد با توجه به حجم ترافیک روزانه و تردد خودروها به مکان های خطرناکی برای عابران پیاده تبدیل شده است به طوری که شاهد تصادفات فوتی زیادی در نقاط پرحادثه شهر بوده ایم. یکی از این نقاط بلوار 60 متری بین کوچه بسیج تا پل ولی عصر است که به دلیل قرار گرفتن برخی مراکز دولتی پرتردد به یکی از ناامن ترین نقاط شهر تبدیل شده است.

در سال های اخیر حوادثی در این جاده پرتردد رخ داده است که منجر به خسارات جانی و مالی شده است… استاندارد بودن این مسیر مهمترین دلیل این حجم از تصادفات رانندگی است.

بلوار 60 متری; صلیب مرگ

محمدی یکی از اهالی کوچه بسیج خرم آباد به سفیرافلاک گفت: سال گذشته یکی از بستگان هنگام عبور از بلوار 60 متری دچار حادثه شد و متاسفانه یکی از پاهای خود را از دست داد. اگر در این جاده پل عابر پیاده وجود داشت.» این اتفاقات رخ نمی دهد.

وی افزود: متأسفانه ترافیک این مسیر برای رسیدن به مرکز شهر زیاد است و از آنجایی که خط تاکسی در این مسیر وجود ندارد، اهالی کوچه بسیج برای سوار شدن به تاکسی باید از سمت دیگر بروند و با سرعت بالا. حرکت خودروها را دشوار می کند.”

این شهروند خرم آبادی گفت: علاوه بر مشکل دسترسی به ایستگاه های تاکسی در این محله، ترافیک و خودروهای پرسرعت، نبود پل عابر پیاده و سرعت گیر مشکلاتی را برای ساکنان کوچه بسیج در بلوار 60 متری ایجاد می کند.

عدم قطعیت ترافیک

سپهوند یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی و ساکن کوی ارتش در گفتگو با سفیرافلاک گفت: برخی از ادارات دولتی پرتردد استان در این محله قرار دارد که هر روز با تعداد زیادی از مشتریان مواجه است، اما متاسفانه به وسعت در خیابان این بخش بزرگراه پل عابرپیاده نیست که تردد شهروندان را سخت می کند.

وی افزود: شهرداری در برخی از نقاط کم تردد شهری پل عابر پیاده نصب کرده و بلوار 60 متری با این حجم از ساکنان و تردد عابران نیازمند پل عابر پیاده است.

این شهروند خرم آبادی گفت: بسیاری از نقاط خرم آباد نیاز به پل های عابر پیاده دارد که از جمله آنها می توان به بلوار 60 متری، خیابان انقلاب و خیابان شریعتی اشاره کرد که حجم زیادی از ترافیک شهری به صورت شبانه روزی انجام می شود.

وی افزود: آمار بالای تصادفات در شهر خرم آباد به دلیل نبود ایمنی تردد به ویژه تصادفات جاده ای است که می طلبد مسئولان ذیربط از جمله شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم از جمله نصب استاندارد را انجام دهند. پل عابر پیاده.”

ساخت پل عابر پیاده در خرم آباد پرهزینه و بلااستفاده است

علیرضا صادقی معاون عمرانی شهرداری خرم آباد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: با توجه به تردد بیش از حد عابر پیاده در میدان امام حسین (ع) و ترافیک سنگین در منطقه، شهرداری خرم آباد اولین پل مکانیزه عابر پیاده است که احداث می شود که با دخالت فرمانداری وی نصب کرد. شهر با هزینه های گزاف، اما متاسفانه مردم خرم آباد از آن استفاده نکردند و همچنان شاهد عبور عابران از خیابان و میدان هستیم.

وی افزود: در ادامه با پیگیری مطالبات شهروندان و لزوم یافتن پل عابر پیاده برای کاهش تصادفات جاده ای در سطح شهر، احداث پل های عابر پیاده سنگی در خیابان شرعیه، ماسور در خیابان بهارستان و بیمارستان در خیابان انقلاب احداث شد. نه تنها باعث کاهش تصادفات و ترافیک نشد، بلکه با هزینه بیت المال بدون استفاده عمومی رها شد و فرسوده شد.

معاون عمرانی شهرداری خرم آباد ضمن گلایه از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شهری از سوی برخی، گفت: از اعتبارات شهری و خزانه.

وی افزود: قبل از ساخت پل عابر پیاده ماسور، اهالی محل معترض بودند که به دلیل خطرناک بودن محور بلوار بهارستان هر روز شاهد تصادف و از دست دادن عزیزانشان بوده و حتی راه را برای اعتراض بسته اند. شهرداری بلافاصله وارد عمل شد. تا حد امکان پل عابر پیاده ماسوریان را نصب کرد، اما اکنون می بینیم که هیچ کس از این پل استفاده نمی کند.

صادقی گفت: نصب پل عابر پیاده در خیابان الشریعه نیز به دلیل ترافیک سنگین و سهولت تردد و دسترسی آسان شهروندان در سطح شهر نصب شد، اما متاسفانه همچنان شاهد عبور و مرور مردم از زیر پل عابر پیاده هستیم که باعث تصادفات و جانی زیادی می شود. و زیان های مالی

معاون عمرانی شهرداری خرم آباد گفت: پل عابر پیاده روبه روی خیابان انقلاب روبروی بیمارستان عشایر که در این سایت است نیز به همین سرنوشت دچار شد.

وی گفت: قوانین شهری زیادی وجود دارد که شهروندان از آنها استقبال نمی کنند. مشکل ما عدم رعایت قوانین و حقوق شهروندی است. اگر مردم به بلوغ فکری برسند که پل عابر پیاده برای رفت و آمد، آسایش و ایمنی است، قطعا کار شهرداری آسانتر می شود و به راحتی می تواند نیازسنجی کند و پل عابر پیاده را در محلات نصب کند. 4 تا 5 پل عابر پیاده که در مناطق مهم شهر خرم آباد داریم چون می بینیم مردم به خوبی از آنها استقبال نمی کنند. ما نمی خواهیم پل عابر پیاده جدیدی بسازیم.

صادقی افزود: استاندارد خاصی برای ساخت پل عابر پیاده وجود ندارد و بستگی به حجم تردد و کاربری خیابان ها و بررسی نقاط در معرض حادثه مانند بیمارستان ها و مدارس دارد. برای ساخت پل عابر پیاده در شورای ترافیک باید مکانی تعیین شود و طبق مصوبه برای آن وام و بودجه در نظر گرفته شود و پس از آن ساخته شود.

معاون عمرانی خرم آباد بابیان اینکه بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی و کریدورها در کوتاه مدت ایجاد کریدور ایمن است. پل های عابر پیاده بهترین راه برای استفاده از روش های ایمن و ارزان هستند. ساخت یک راهروی محافظ می تواند این مشکل را حل کند.

وی افزود: در یک کریدور ایمن می توان با سرعت گیر در دو طرف خیابان و نصب تابلوهای تبلیغاتی و خط کشی عابر پیاده در خیابان ها و نقاط اصلی شهر این مشکل را با سرعت و هزینه کمتر برطرف کرد.

صادقی گفت: در چهار نقطه پرمخاطره و پرتردد شهر خرم آباد شامل بلوار 60 متری، بلوار شهید پژوهند، بلوار شهید چاگروند و خیابان شریعتی نیاز به احداث و نصب کریدور ایمن دارد.

معاون ساخت و ساز شهرداری خرم آباد گفت: همچنین فاصله گرافیتی تا آتش سوزی در خیابان شریعتی به دلیل ترافیک سنگین، 60 متری بلوار ناصر خسروف و خیابان رازی در قسمت فنی و حرفه ای به دلیل حجم ترافیک. ما می‌توانیم از یک راهرو امن استفاده کنیم، بنابراین، وقتی خودرو با نزدیک شدن به سرعت، سرعت آن کاهش می‌یابد تا عابران پیاده به راحتی از خط عبور کنند، ترفندی که باعث نجات عابران پیاده و کاهش سرعت خودروها در خیابان‌های شلوغ شهر می‌شود.

وی گفت: متأسفانه بیشترین آمار مربوط به خودروهای به اصطلاح قاچاق کالا و تردد به شهر خرم آباد است، زیرا شهر خرم آباد یک مسیر و کریدور شمال به جنوب است. هر روز شاهد تصادفات و مشکلات ناشی از عبور و مرور خودروهای پرسرعت هستیم که پلیس باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

معاون عمرانی شهرداری خرم آباد گفت: در کوتاه مدت کریدور ایمن پاسخگو است اما در درازمدت واکنشی نشان نمی دهد و بهترین روش کنترل هوشمند سرعت است. خوشبختانه فاز اول مرکز نظارت تصویری شهرداری خرم آباد آغاز شده است.

وی افزود: نصب دوربین ها و سنسورهای کنترل سرعت 24 ساعته است که شهرداری های پایتخت این کار را انجام داده و موفق شده اند، سنسور سرعت به گونه ای عمل می کند که اگر فردی بیش از 80 کیلومتر در ماه سه بار در شهر رانندگی کند، موضوع را به خود اختصاص داده است. جریمه می شود و اگر پنج بار اتفاق بیفتد گواهی او مسدود می شود.

صادقی گفت: خرم آباد به شهر شتاب دهنده ها تبدیل شده است، بین نظرات مردم و مسئولان شهرداری تناقض وجود دارد; این پارادوکس و عدم رعایت قوانین از سوی شهروندان شهرداری را با مشکل مواجه می کند و برخی مسائل مربوط به شهرداری نیست و نیاز به فرهنگ سازی دارد.

به گفته سفیر، نه تنها تلاش مسئولان برای رفع نیازهای قانونی شهروندان در دسترسی به زیرساخت ها حائز اهمیت است، بلکه شهروندان باید ضمن رعایت حقوق شهروندی و رفتار مناسب در مناطق شهری، نسبت به کاهش معضلات و معضلات اجتماعی اهتمام داشته باشند. زندگی

تردیدی نیست که خرم آباد همچنان با کمبود زیرساخت ها دست و پنجه نرم می کند و وجود امکانات و امکانات فراوانی مانند پل عابر پیاده برای این شهر ضروری است، اما باید به این جمله معروف که «شهر خوب نیست» توجه ویژه داشت. پیدا شود، اما ساخته شود. «و شهروندان نقش مهمی در ساختن این شهر خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید