60 هزار چینی فقط در یک ماه به دلیل کرونا کشته شدند!

60 هزار چینی فقط در یک ماه به دلیل کرونا کشته شدند!

گروه سلامت: پس از افزایش انتقادات، دولت کمونیستی چین تعداد قربانیان کرونا در این کشور را تصحیح و اعلام کرد، در بازه زمانی 8 دسامبر تا 12 ژانویه، نزدیک به 60 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باختند!
60 هزار چینی فقط در یک ماه به دلیل کرونا کشته شدند!

کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه (14 ژانویه) اعلام کرد که بین 8 دسامبر سال گذشته تا 12 ژانویه 2023، 59938 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و بیماری های مرتبط در آن کشور جان خود را از دست داده اند. بر اساس این آمار 5503 نفر از این افراد به دلیل مشکلات ریوی ناشی از کووید جان خود را از دست داده اند.
در همین راستا، رئیس بخش مدیریت پزشکی کمیسیون بهداشت چین به خبرنگاران گفت که سایر قربانیان ترکیبی از بیماری‌های قبلی و کرونا بوده‌اند.

از زمانی که دولت این کشور سیاست های سختگیرانه خود را در مورد محدودیت های کرونا در ابتدای دسامبر گذشته کنار گذاشت، آلودگی به ویروس کرونا در چین به طور گسترده افزایش یافته است.
در چند روز گذشته، نهادها و مقامات چین تنها پنج مورد مرگ در روز را در ارتباط با کرونا اعلام کرده اند. ادعایی که صف های طولانی مربوط به دفن مردگان و همچنین اجساد منتقل شده از بیمارستان ها به گورستان ها به وضوح تکذیب شد.سازمان بهداشت جهانی نیز روز دوشنبه 24 ژانویه اعلام کرد که آمار منتشر شده از سوی چین بسیار است. متفاوت از حقیقتش

چین مدعی است در پایان سال 2019 تنها 5000 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آن کشور جان خود را از دست داده اند. این رقم که توسط دولت چین اعلام شد، یکی از کمترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در میان کشورهای جهان است. آماری که البته همواره تردید ناظران و کارشناسان بین المللی را برانگیخته است.

بی احتیاطی مقامات ایرانی!

با گسترش موج جدید ویروس کرونا در چین، اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با انجام آزمایش‌های تشخیصی اجباری برای مسافران این کشور موافقت کردند. یک مقام ارشد وزارت بهداشت ایران گفت هیچ محدودیتی برای مسافرانی که وارد ایران می شوند اعمال نخواهد شد.
کمتر از یک ماه پیش، چین سیاست‌های بحث‌برانگیز و سخت‌گیرانه به اصطلاح «کووید صفر» خود را که شامل قرنطینه‌های گسترده و آزمایش‌های اجباری در مقیاس وسیع می‌شد، کنار گذاشت. در 7 دسامبر، دولت چین پس از افزایش نارضایتی از سیاست‌های سختگیرانه کرونا و تظاهرات علیه محدودیت‌های سخت‌گیرانه، از سیاست صفراوی کووید خارج شد و قول داد با تغییر دستورالعمل‌های بهداشتی، به تدریج به زندگی عادی بازگردد.

با وجود موج جدید شیوع، پیروزی را جشن می گیریم؟

به گزارش رویترز، رسانه‌های چینی از شهروندان آن کشور خواسته‌اند تا (چهارشنبه ۱۴ ژانویه/۴ ژانویه) در پکن گردهم آیند تا «پیروزی نهایی» بر همه‌گیری کرونا، عامل بیماری کووید-۱۹ را جشن بگیرند. بر اساس این گزارش، این دعوت در حالی صورت می گیرد که تعداد بیماران جدید در چین به سرعت در حال افزایش است و موج جدید همه گیری در آنجا بسیاری از کشورهای جهان را نگران کرده است. به گزارش موسسه تحقیقاتی ایرفینیتی بریتانیا، منابع خبری روز دوم دسامبر اعلام کردند روزانه بیش از یک میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا در چین مشاهده می شود.

این موسسه تعداد قربانیان مبتلایان به این بیماری در چین را روزانه بیش از پنج هزار نفر تخمین زده است. این تخمین به طور قابل توجهی با آمار رسمی منتشر شده در چین متفاوت است، اما شواهد نشان می دهد که احتمالاً درست است.

اخبار نگران کننده از چین باعث شد برخی از سیاستمداران آلمانی از جمله یورگن هارت، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات در پارلمان فدرال، اخیراً خواستار تعلیق کامل همه پروازها بین این کشور و چین شوند.

در اوایل سال 2020، دولت چین شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان در استان هوبی آن کشور را تایید کرد. در همان زمان و پس از آن، چین به سرپوش گذاشتن بر شیوع همه‌گیری کرونا و عدم ارائه اطلاعات صحیح و دقیق در این زمینه به جهان متهم شد. نماینده محافظه کار پارلمان آلمان هشدار داد که اشتباه سه سال پیش در مورد چین نباید تکرار شود و اقدامات پیشگیرانه از جمله تعلیق پروازها در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

الزام ارائه تست منفی در برخی کشورها

از آغاز سال جدید میلادی، فرانسه برای مسافرانی که از چین می آیند باید آزمایش منفی کرونا را ارائه کنند و از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است تا اقدامات مشابه را در دستور کار قرار دهند. ایتالیا و اسپانیا تا کنون ارائه تست منفی ابتلا به کرونا را برای مسافران چینی الزامی کرده اند و نمایندگان وزرای بهداشت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال رایزنی در این زمینه هستند. و امروز هم ادامه دارد.
نتیجه نهایی این رایزنی ها هنوز مشخص نشده است، اما به گزارش خبرگزاری آلمان و به نقل از کمیسیون اروپا، اکثر کشورهای عضو اتحادیه با ارائه اجباری تست منفی توسط مسافرانی که از چین وارد اتحادیه می شوند موافق هستند. .

توافق برای اتخاذ “رویکرد هماهنگ”

گفته می شود که مذاکره کنندگان بروکسل اصولاً با اتخاذ یک “رویکرد هماهنگ” در واکنش به موج جدید بحران همه گیر در چین موافقت کرده اند.

استلا کیریاکیدس، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد که گروه‌های متخصص موسسات بهداشت ملی اتحادیه به توافق در مورد اقداماتی مانند آزمایش کرونا قبل از خروج از چین نزدیک‌تر هستند. تاکنون ارائه تست منفی به مسافران در پروازهای شهرهای مختلف چین در برخی دیگر از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله آمریکا، ژاپن، بریتانیا و اسرائیل اجباری بوده است. اما ظاهرا جمهوری اسلامی که خود را برای موج هشتم کرونا آماده می‌کند، با وجود شناسایی موارد زیرلایه‌های جدید کرونا در ایران، برنامه‌ای برای اعمال محدودیت برای مسافران چینی ندارد!

بدون محدودیت در ایران برای مسافران چینی!!

ابراهیم رئیسی رئیس مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: هیچ برنامه‌ای برای محدودیت ورود پروازها از هیچ کشوری به ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهنام آرشی 22 آذرماه در جلسه کارگروه درمان سویه جدید کرونا اظهار داشت: اولویت اول ما برای مراقبت از مرزها، مراقبت بیشتر از مرزهای هوایی و دستور تقویت نظارت ها است. سلامت مسافران پروازهای ورودی به کشور به ویژه «از کشورهایی که تعداد مبتلایان به کرونا در آن‌ها افزایش یافته و پرواز مستقیم به ایران دارند، مسافران هوایی صادر کرده‌ایم».

اگرچه چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان در حال حاضر یکی از کشورهایی است که بیشترین شیوع ویروس کرونا را دارد، اما مسئولان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران قصد ندارند محدودیت خاصی برای ورود مسافران ایجاد کنند. از این کشور حداقل تا کنون.

میزان واکسیناسیون در ایران به ویژه تعداد کسانی که دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کرده اند در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی چندان بالا نیست.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر معتقد است: از آنجایی که همه سویه‌های کرونا که در کشورهای مختلف در حال گردش بود وارد ایران شده است، دلیل علمی برای اعمال محدودیت‌های ویژه برای مسافران وجود ندارد. با این حال، کشورهای اروپایی نگران هستند که گسترش گسترده موج جدید عفونت ها، حتی اگر بیماران خفیف تری داشته باشند، می تواند بیمارستان ها و مراکز درمانی را با چالش های جدی مواجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید