6000 مگاوات برق تا تابستان وارد شبکه می شود


ساعت: 18:08
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819562

وزیر نیرو از افزایش 6000 مگاواتی ظرفیت تولید برق تا تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر محرابیان دقایقی پیش در برنامه زنده شبکه خبر در پایان دیدار وزیر نیرو با اعضای کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در جلسه امروز در جمع نمایندگان مجلس گفت: شعار مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی را اجرا کنید. سال به شما نقش بازی کنید.

وی درباره برنامه های امسال این وزارتخانه گفت: برنامه های مهمی برای توسعه نیروگاه ها و همچنین مدیریت تقاضا و صرفه جویی در مصرف برق داریم.

وزیر نیرو ادامه داد: زمستان سال گذشته با مساعدت دولت و مجلس قطعی برق نداشتیم. در بخش تولید، آمارهای جهانی حاکی از افزایش تولید فولاد در ایران است که برای تامین برق صنعت مورد نیاز است.

وی در خصوص برنامه های وزارت نیرو برای تامین برق در تابستان امسال گفت: امیدواریم تابستان امسال با حداقل مشکلات بگذرد. برای امسال 6000 مگاوات به ظرفیت نیروگاه اضافه می شود.

محرابیان تاکید کرد: 4.5 هزار مگاوات آن از محل توسعه نیروگاه های حرارتی است که برخی از آنها باز است و مابقی نیز تا تابستان به بهره برداری می رسد. نیم مگاوات دیگر از برق تجدیدپذیر و هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه های موجود تامین می شود. بنابراین بدون افزایش مصرف سوخت و با استفاده از روش های دانش بنیان، هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید