مصرف برق تابستان امسال به 70 هزار مگاوات می رسد


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821303

مدیرعامل توانیر در خصوص وضعیت مصرف برق در تابستان امسال گفت: برآورد می شود مصرف برق در تابستان امسال به 70 هزار مگاوات برسد که نسبت به پیک سال گذشته 4.46 افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش توانیر، آرش کردی امروز دوشنبه در نشست تخصصی مدیران صنعت برق با اشاره به روند رو به رشد مصرف برق طی چند سال گذشته در تابستان، افزود: در حالی که نیاز به مصرف برق در سال 1398 به 60 هزار و 825 ​​مگاوات رسیده است. این میزان در سال 1399 با افزایش نزدیک به 5 درصدی به 63854 مگاوات و در سال 1400 به 67.12 مگاوات افزایش یافت.

کردی همچنین به رشد تقاضای برق در سال جاری اشاره کرد و گفت: برآورد می شود در تابستان امسال نیاز به برق به 70 هزار مگاوات افزایش یابد که نسبت به پیک سال گذشته رشد 4.46 درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به تراز منفی 15 هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق در تابستان سال گذشته خاطرنشان کرد: اگرچه تراز منفی تولید و مصرف امسال با تلاش به 10 هزار و 500 مگاوات کاهش یافت، اما همچنان برای رسیدن به نقطه مطلوب. دور هستند

کردی همچنین برنامه‌ریزی برای افزایش واردات برق، استفاده بهینه از نیروگاه‌های برق آبی، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و مدیریت مصرف را از عوامل کمک‌کننده به صنعت برق در کنار نیروگاه‌های حرارتی برشمرد و افزود: امسال بار دیگر نقش مدیریت مصرف خواهد بود. بالا، بنابراین رقمی در حدود 10000 و 700 مگاوات برای مدیریت مصرف استخراج شده است که با بررسی پتانسیل های موجود انجام شده است.

مدیرعامل توانیر از تدوین یکصد برنامه عملیاتی برای جبران عدم تعادل تولید و مصرف برق خبر داد و یادآور شد: این طرح ها در چهار محور شامل برنامه ریزی و اقدامات تامین برق، مدیریت مصرف و تقاضا، آماده سازی شبکه سراسری برق و … برنامه ریزی و مدیریت، توسعه و اطلاع رسانی می شود.

کردی در خصوص برنامه های مدیریت مصرف و تقاضا گفت: در این راستا اقدامات لازم برای مدیریت برق صنعتی با همکاری وزارت صمت، تنظیم روشنایی معابر و جمع آوری کد ارزی، کاهش مصرف برق 50 درصدی در ادارات و نصب کنتورهای هوشمند «اجرای دقیق این اقدامات پیگیری ادامه خواهد داشت.

وی همچنین مدیریت چاه های کشاورزی، استفاده از مولدهای صنعتی و اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی را از دیگر اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف و تقاضا عنوان کرد.
کردی در زمینه مدیریت مصرف برق در صنایع و نواحی صنعتی نیز گفت: در خصوص نواحی صنعتی برای دید و کنترل 100 درصدی نواحی صنعتی، انعقاد تفاهم نامه بین شرکت های توزیع برق و نواحی صنعتی، الزام استفاده حداکثری مولدهای اضطراری صنایع برنامه ریزی شده و دید و کنترل 100 درصد محموله های صنعتی پراکنده خارج از نواحی صنعتی می باشد.

مدیرعامل توانیر افزود: تفاهم نامه همکاری با بیش از 478 هزار نفر از کاربران تقاضای صنعتی تاکنون برای همکاری در برنامه های پیک منعقد شده است.

کردی همچنین از تمامی ادارات دولتی خواست تا در مدیریت مصرف در تابستان امسال با صنعت برق همکاری کنند و از شرکت های برق سراسر کشور خواست تا مطالبات خود را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید