کمبود 13 هزار مگاوات برق در کشور / ضرورت تسریع در مدیریت برق


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842513

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس:

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: حدود 13 هزار مگاوات کمبود برق در کشور وجود دارد و برای تامین 10 هزار مگاوات قرارداد منعقد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: صنعت آخرین نقطه دنیاست که برق در آن قطع می شود اما در کشور ما حرف اول را می زند بنابراین ابتدا باید ساختار فرهنگی تغییر کند.

وی افزود: برای مدیریت قطعی برق نیز باید تدابیری اندیشیده شود تا صنایع آسیب نبینند و از ظرفیت شرکت های بزرگ مانند پتروشیمی، سیمان و فولاد در این زمینه استفاده شود.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی برق و حوادث برق باید سریع مدیریت شود تا از آسیب به صنایع جلوگیری شود و فشار بر بخش داخلی کاهش یابد.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: باید تلفات برق را به طور جدی کاهش دهیم تا با ظرفیت از این شرایط عبور کنیم و صنایع کمترین آسیب را متحمل شوند.

وی گفت: امسال نیز قطعی برق برای کاهش این موارد وجود دارد، عملیات تکمیل برخی زیرساخت ها آغاز شده، در برخی مناطق پروژه های مذکور اجرا شده اما هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: حدود 13 هزار مگاوات کمبود برق در کشور وجود دارد که 10 هزار مگاوات برای آن موافقت شده است اما هنوز برخی اقدامات تکمیل نشده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آبرسانی افزود: مشکلات در حوزه برق جدی است و مردم، کارکنان و بنگاه های صنعتی امسال نیز باید تلاش کنند تا از این شرایط عبور کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: جلساتی با وزارت نیرو در کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی برگزار شده تا صنایع کمترین آسیب را متحمل شوند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در برنامه ریزی های انجام شده شیفت در نظر گرفته شد تا واحدهای تولیدی بتوانند در ساعات پیک کار کنند. شیفت ها و سایر بخش ها در شیفت های دیگر کار می کنند و کمترین آسیب را وارد می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید