7 باب مدرسه تا 2 سال آینده ساخته و تحویل آموزش و پرورش زنجان می شود/ اعطای 38 هکتار زمین برای انتقال زندان مرکزی زنجان به خارج از شهر


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884249

چهارمین جلسه شورای اداری استان زنجان به ریاست استاندار و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و ساخت 7 مدیر مدرسه در 2 سال آینده در استان زنجان و همچنین تشکیل شد. تامین 38 هکتار زمین برای انتقال زندان مرکزی زنجان به خارج از شهر از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; مرتضی شهامی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه ویروس کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده و اخبار ناخوشایندی از افزایش این بیماری به گوش می رسد، گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد. این روند با همکاری و حمایت همه مردم به ویژه در حوزه بهداشت و درمان متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه اخیر ستاد استانی کرونا گفت: با توجه به این مصوبات، علاوه بر لزوم استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده، تزریق نوبت چهارم واکسن برای افرادی که مبتلا هستند توصیه می شود. 6 ماه از آخرین تزریق گذشته است و با توجه به اینکه تجویز واکسن احتمالاً در مطب ها با استقبال خوبی مواجه می شود. از مدیران شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ می‌خواهیم با اجرای واکسن در محیط کار همکاری کنند تا موج هفتم کرونا به خوبی مدیریت شود.

شهامی با بیان اینکه چند مرکز جمعی واکسیناسیون داشتیم که اخیرا تعطیل شد، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کشوری و بر اساس آمار واکسیناسیون باید مراکز جمعی نیز ایجاد شود و امیدواریم همکاری های لازم در این زمینه صورت گیرد.


* 7 باب مدرسه تا 2 سال آینده ساخته و تحویل می شود

مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان گفت: 13 مصوبه از سفر ریاست جمهوری به استان زنجان مربوط به اداره کل راهداری است. و عمران شهری که برخی از آنها کاملاً بر عهده این نهاد است و برخی دیگر با مشارکت سایر دستگاه ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه 4 مصوبه مربوط به راه های ملی از محل پروژه های راه های حمل و نقل ملی به استان های همجوار است، تصریح کرد: اولین مصوبه محور زنجان – تکاب و زنجان – بیجار است که قرار بود 27 کیلومتر از این فاصله باشد. جاده تا پایان سال مالی 1401 تکمیل و حدود 17 کیلومتر تکمیل شده و 10 کیلومتر از محور دندی نیز در حال آماده سازی آسفالت است.

بیات منش با بیان اینکه مصوبه دوم تکمیل قطعات 2، 3 و 4 باند دوم مسیر قیدار – کوبودرآهنگ است، خاطرنشان کرد: 100 کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی استان زنجان است و قرار بود 72 کیلومتر آن انجام شود. تا پایان فصل کاری سال 1402 تکمیل شده است. مبالغی به همراه ماده 56 تصویب شده است که در مرحله پایانی قرار دارد، بنابراین همراه با اجرای پروژه، مبلغ به این حساب نیز واریز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اکنون سومین مصوبه تکمیل راه اصلی منجیل به بزرگراه طارم است، گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف استانی و ملی و… به تصویب رسید. برای این پروژه که حدود 44 میلیارد تومان است. سال گذشته عرضه شد و پروژه در دست پیمانکار است.

وی با بیان اینکه چهارمین مصوبه محور بزرگراه درام-کلور است، افزود: برای این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و بخشی که در حوزه استحفاظی استان زنجان باقی مانده است تا پایان فصل کاری امسال تکمیل می شود. .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان 5 پروژه دیگر را شامل ساخت فرهنگسرا، کتابخانه های عمومی، ساختمان های اداری، فرهنگسرا و … دانست و گفت: این پروژه ها راکد است که همه آنها متوقف شده است. قرار داد شده و پیمانکاران آنها انتخاب شده و در حال فعالیت هستند که امیدواریم تا پایان فصل کارتوش امسال اعتبارات مربوطه محقق شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه واگذاری زمین برای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: مصوبه واگذاری زمین 15 هزار و 200 واحد است و تا پایان امسال 30 هزار واحد زمین اختصاص می یابد.

بیات منش با اشاره به تصویب تخصیص زمین برای واگذاری زندان مرکزی زنجان خاطرنشان کرد: 38 هکتار زمین شناسایی و صورتجلسه تخصیص زمین تنظیم شده است، اما نیاز است دو اقدام توسط این کل انجام شود. ریاست زندانهای استان اولاً تأمین هزینه زمین و ثانیاً ارائه نقشه سایت.

وی آخرین مصوبه سفر ریاست جمهوری در حوزه راه و شهرسازی را ساخت 14 مدرسه مشترک با اداره کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: مشارکت اداره کل راه و شهرسازی توسعه 7 مدرسه بود که در یک بازه زمانی مورد توافق قرار گرفت و تکمیل شد.2 سال ساخت و تحویل آموزش.


زندان مرکزی زنجان اولین زندان کشور است که به خارج از شهر منتقل شد

رامین میرزایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز با بیان اینکه انتقال زندان مرکزی زنجان به خارج از شهر پروژه بزرگی است که همه دستگاه ها باید در تحقق آن کمک کنند و گفت: در این زمینه تلاش زیادی می شود. موضوع در سازمان زندانها و تشکیلات برنامه و بودجه انجام می شود.

وی گفت: اگر این اتفاق بیفتد، اولین زندان کشور خواهد بود که با سرمایه خود ساخته و به خارج از مرکز شهر منتقل می شود.


* 7 طرح مصوب سفر رئیس جمهور در دست اجراست

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز 16 مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان را مربوط به آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این مصوبات در 3 دسته قابل بررسی است که دسته اول 7 مصوبه است که برای آن وجود دارد. هیچ یک وام تخصیص یافته و پرداخت نشده است و دسته دوم 2 مصوبه از وام نوسازی مدارس است.

وی با بیان اینکه 7 مورد از مصوبات در حال اجراست، تصریح کرد: این طرح ها شامل استخر دانشجویی اسکان کارکنان، تکمیل هنرستان ورزشی، تکمیل استخر دانش آموزی ابهر، تکمیل استخر دانشجویی قیدار، تکمیل اردوی خوابگاه دانشجویی امام خمینی(ره) است. ، اتمام مدرسه 17 شهریور و فارغ التحصیل دوره متوسطه دوم حضرت فاطمه الزهرا (س) ابهر می باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه این پروژه ها در حال اجراست، خاطرنشان کرد: کل اعتبار تعهد نهاد ریاست جمهوری 116.5 میلیارد تومان است که تاکنون 59 میلیارد تومان آن محقق شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید