7 سال برای تکمیل 36 کیلومتر لوله آب!


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889764

این در حالی است که ۷ سال از پروژه خط انتقال آب زهکشی به هیرمند می گذرد که میشم برازنده فرماندار هیرمند از اتمام این پروژه در شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آشرامون، مشکل آب شرب سیستان همه ساله با افزایش دمای هوا آغاز می شود و ساکنان منطقه به ویژه شهرستان هیرمند را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

مصرف زیاد آب در فصل تابستان و همچنین بالا بودن سن آب قدیمی و افزایش مشترکین از مهمترین دلایل کمبود آب شرب در شمال هیرمند است.

یکی از شهروندان سیستانی با ابراز نگرانی از اجرایی نشدن پروژه احداث خط لوله جدید آب شرب به شهر هیرمند به خبرنگار اوشیدا گفت: با توجه به اینکه هر ساله قطعی آب در شهر کرکاری شهرستان هیرمند مشاهده می شود. هیرمند تابستان امسال نیز به دلیل عدم تکمیل پروژه است. در تامین آب شرب با مشکل کمبود آب مواجه هستیم.

این شهروند ادامه داد: فرمانداران قبلی هیرمند قول تکمیل این پروژه را داده بودند اما متأسفانه مردم بخشداری کارگری هیرمند همچنان آب شرب خود را در تابستان با تانکر تامین می کنند.

پروژه آب شرب تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد

میشم برازنده فرماندار شهرستان هیرمند در گفتگو با خبرنگار اوشیدا گفت: خط انتقال آب دوست محمد به کارگری با موفقیت انجام شده و بر اساس بررسی و بازدید از محل، مشکل خط لوله به اتمام رسیده و تنها ساخت 20 حوض باقی مانده است. این پروژه گاهی اوقات با مشکل تامین اعتبار مواجه می شد که پیمانکار به دلیل اهمیت مشکل آن را تعطیل نکرد و با مساعدت آبفای استان؛ پیمانکار پروژه و پیگیری های انجام شده کار به نحو مطلوب ادامه یافت. نمایندگان مردم سیستان در شورای اسلامی به طرق مختلف برای تامین اعتبار این پروژه انجام شد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده و با همکاری استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل آبفای استان در دومین نشست قرارگاه غدیر اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه آبرسانی صورت گرفت. از دوست محمد تا قرقری بالغ بر 10 میلیارد تومان ایمن سازی و توزیع شده است و تمام تمرکز بر این است که این پروژه تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد تا مشکل تنش آبی در بخش قارگری حل شود.

بنابراین پروژه خط انتقال آب زهکشی به هیرمند پس از هفت سال تکمیل نشد.

طول این خط بیش از 36 کیلومتر است که برای تامین آب شرب شهرهای دوست محمد و قرقری و همچنین روستاهای بخش قرقری شهرستان هیرمند برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید