70 تا 100 هزار خودرو تا پایان سال وارد کشور می شود


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915482

مدیرکل دفتر صنعت خودرو وزارت امنیت گفت: بالغ بر یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو تخصیص داده شده است و با این رقم تا پایان 70 تا 100 هزار خودرو می توان به کشور وارد کرد. از سال.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنعت خودروی وزارت امنیت در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: قانون ساماندهی صنعت خودرو در خردادماه سال جاری ابلاغ و مصوبه هیئت وزیران برای آیین‌نامه اجرایی واردات در شهریورماه به تصویب رسید. بنابراین مانع خاصی برای واردات خودرو وجود ندارد و قطعا امسال انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنعت خودرو وزارت حراست با بیان اینکه میزان خودروهای وارداتی بستگی به توان مالی شرکت های واردکننده دارد، افزود: بالغ بر یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو اختصاص یافته است. ، با این مقدار از 70 هزار تا 100 هزار خودرو قابل واردات است.

وی ادامه داد: اهرم افزایش کیفیت در صنعت خودرو رقابت پذیری است و هر چه صنعت را به سمت رقابت سوق دهیم می توانیم کیفیت را افزایش دهیم.

توکلی گفت: زیرساخت های لازم برای واردات خودرو فراهم شده و رایزنی های لازم در حوزه استاندارد، محیط زیست و سایر دستگاه های مرتبط انجام شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر خودروسازان نیز در حال تعامل با شرکای خارجی خود برای انتقال فناوری هستند و در آینده نزدیک شاهد حضور خودروهای وارداتی خواهیم بود تا بازار خودرو در کشور به سمت رقابت پیش برود.

دیدگاهتان را بنویسید