70 جشنواره فرهنگی ورزشی در روستاهای دهستان اردبیل برگزار شد


ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813761

رئیس شورای ورزش روستا در اردبیل از برگزاری 70 جشنواره فرهنگی ورزشی در روستاهای دهستان اردبیل خبر داد و گفت: 500 مربی ورزش روستایی در این استان فعالیت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی تقی زاده رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما با اشاره به لزوم بازخوانی بازی های بومی و محلی در عصر پرتلاطم دیجیتال گفت: تشویق بومی و محلی. بازی ها به ویژه در روستاها از فراموشی آداب و سنن جلوگیری می کند.

وی به نقش بازی های بومی و محلی و احیای آداب و سنن عشایری در تقویت شادی و نشاط جامعه اشاره کرد و گفت: رسالت هیئت ورزش روستا و بازی های بومی و محلی ایجاد امید در جامعه و افزایش آن است. شادی و نشاط اجتماعی این مهم زمانی اتفاق می افتد که به آداب و سنن بازگردیم.

تقی زاده همچنین به مشکلات در راستای این هدف اشاره کرد و گفت: با برگزاری کارگاه ها و جشنواره های آموزشی در روستاها می توان در جهت آشنایی عموم مردم با سنت ها و آداب و رسوم نیاکان خود گام برداشت.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت این هیئت ورزشی در سال جاری اشاره کرد و گفت: تجهیز 20 خانه ورزش روستایی و برگزاری 70 جشنواره فرهنگی ورزشی از جمله فعالیت های هیئت ورزش روستا و بازی های بومی و محلی در سال جاری است. .

رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های محلی و محلی استان اردبیل با بیان اینکه مردم در قالب جشنواره بازی های بومی و محلی در حال مرور آداب و سنن گذشته هستند، گفت: ارتقای سلامت جسمی و روحی مردم یکی از موارد مهم است. اهداف تعطیلات ورزشی “در روستاها.

وی از آموزش بیش از 500 مربی ویژه ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در این مدت 35 داور آموزش دیدند.

تقی زاده همچنین از برگزاری سمینارها خبر داد و گفت: امسال دو سمینار ویژه تیراندازی با کمان سنتی و همچنین آشنایی رسانه ها با ورزش های بومی و محلی برگزار شد و در نظر داریم در سال آینده سمینارها را برای عموم مردم ادامه دهیم. «سنت های فراموش شده را معرفی کنید.

وی از اصحاب رسانه به عنوان سفیران ورزش همگانی یاد کرد و گفت: اصحاب رسانه می توانند بازی های بومی و محلی را در اذهان مردم عرضه کنند و با افزایش بینش خود نسبت به جامعه، آنها را به آشنایی با سنت های نیاکان خود علاقه مند کنند.

رئیس هیئت ورزش و بازی های روستایی اهالی استان اردبیل در پایان از برگزاری مسابقات جام نوروزی در روستاها خبر داد و گفت: مسابقات مینی فوتبال روستایی نیز در قالب این مسابقات برگزار می شود. جام پرچم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید