70 درصد اتوبوس های شهری قزوین فرسوده است


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910267

سیدمحمدمهدی تقوی گفت: در حال حاضر حدود 120 دستگاه اتوبوس در شهر قزوین به شهروندان خدمات رسانی می کنند که 70 درصد آنها فرسوده هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; حمل و نقل عمومی درون شهری یکی از خدمات شهری برای شهروندان است و اقشار مختلف مردم از این پارک برای کارهای روزمره خود استفاده می کنند. اتوبوس های بین شهری به خصوص در فصل مدارس و فعالیت مدارس و دانشگاه ها مشتری بیشتری دارند اما این روزها گلایه هایی از سوی شهروندان قزوینی از فرسودگی اتوبوس ها و تاخیر در حرکت و ورود این اتوبوس ها به گوش می رسد. از شهرداری قزوین بازدید کردیم.

سید محمد مهدی تقوی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در این بیانیه آمده است: در حال حاضر حدود 120 دستگاه اتوبوس در شهر قزوین به شهروندان خدمات رسانی می کنند که 70 درصد آنها فرسوده هستند.

تکوی با اشاره به برنامه های اتوبوسرانی شهرداری قزوین برای توسعه زیرساخت ها و اتوبوس های فرسوده، تصریح می کند: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به سیاست های دولت و منابع آن بستگی دارد. زمانی که یارانه نوسازی از سوی دولت محقق نشود، شهرها و شهرداری ها فرصت نوسازی در این منطقه را نخواهند داشت.

وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهری قزوین در سال جاری از سوی سازمان اتوبوسرانی را 60 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: آخرین بار تحویل اتوبوس به این سازمان در سال 95 بوده و شامل 50 دستگاه خودروی اسکانیا بوده است. همچنین در ماه گذشته 18 دستگاه اتوبوس جدید خریداری کردیم و 24 درصد هزینه را پرداخت کردیم.

یکی از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی مربوط به اتوبوس های دانشگاه آزاد اسلامی واحد باراجین است که دانشجویان این دانشگاه از عدم کارکرد اتوبوس ها در ایستگاه ها گلایه دارند.

این کارمند درباره این موضوع می گوید: برخی از مسیرها منحصر به دانشگاه است و باید توسط بخش خصوصی پرداخت شود و در تیر و مرداد امسال طی بحث و تبادل نظر با متولیان دانشگاه، خواستار رفع مشکلات مربوطه شدیم. مهر، اما پیگیری این کار توسط دانشگاه انجام نشد.


اتوبوس ها در ساعات شلوغی تاخیر دارند

وی می گوید: با این حال سازمان اتوبوسرانی دستگاه های خود را برای ارائه خدمات در اختیار دانشگاه آزاد قزوین قرار داده است اما به هر حال هزینه مسیرهای تخصصی دانشگاه باید بر عهده این مجموعه باشد.

به گزارش صبح قزوین ، طولانی شدن زمان انتظار در ایستگاه های اتوبوس یکی از معضلاتی است که شهروندان از آن گلایه مند هستند.

در این رابطه تعدادی از شهروندان به خبرنگار صبح قزوین گفتند: با وجود تعداد زیاد اتوبوس در مسیر (دانشگاه بین المللی ولی عصر) زمان انتظار طولانی است و اتوبوس پس از 30 تا 40 دقیقه از ایستگاهی به ایستگاه دیگر حرکت می کند.

این شهروندان می گویند: چرا شماره اتوبوس ها باید بیشتر سفر کنند و مسافران باید بیشتر منتظر بمانند تا به مقصد برسند؟

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در پاسخ به گلایه این شهروند می گوید: مدت زمان انتظار مسافران برای مسیرهای درون شهری بین 7 تا 12 دقیقه است مگر اینکه در زمان های اوج بار مانند خروج دانش آموزان از مدرسه با ازدحام جمعیت مواجه شویم.

تقوی یادآور می شود: ممکن است زمان انتظار مسافران در ایستگاه افزایش یابد و اتوبوس ها به دلیل تردد با تاخیر وارد شوند که البته بستگی به شهر دارد.


ارائه خدمات ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان محمودآبادی ادامه دارد

در ماه های اخیر شهردار محمود آباد اعلام کرده بود شهرداری قزوین خدمات اتوبوسرانی این شهر را لغو می کند و دلیل این امر ناتوانی در تامین مالی این اتوبوس ها است. از مسئله تقوی پرسیدیم.

وی در این خصوص می گوید: یکی از دلایل کمبود خدمات سازمان اتوبوسرانی در قزوین، سرویس دهی به شهرهای همجوار است.

تقوی اذعان می کند: در گذشته چند دستگاه اتوبوس را به صورت موقت در اختیار شهرداری محمودآباد قرار دادیم تا متولیان با برنامه ریزی به صورت خودجوش مشکلات را حل کنند.

این مسئول ادامه می دهد: با وجود تعیین زمان، نتیجه ای حاصل نشد و مبلغی از شهرداری محمود آباد به سازمان واریز نشد که منجر به کاهش کیفیت ناوگان شد.

وی بیان می کند: برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان به عنوان مثال در محمودآباد باید مبلغی برای ناوگان اتوبوسرانی از جمله تجهیزات آن در نظر گرفته شود و یا بودجه استانی در اختیار سازمان اتوبوسرانی قرار گیرد.

تکوی با اشاره به سازمان ناوگان اتوبوسرانی شهرداری محمود آباد می گوید: «حل مسائل باید استانی باشد و سازمان اتوبوسرانی تصمیم گیرنده در این زمینه نیست.» یا باید هزینه های لازم در اختیار سازمان اتوبوسرانی قرار گیرد. ، یا خدمات باید از طریق شهرداری های مربوطه به شهروندان ارائه شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بعد از همه اینها بیان کرد: در حال حاضر شهروندان محمود آباد از خدمات این سازمان بهره مند هستند و خدمات رسانی قطعی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید