درد اتوبوس های فرسوده با کمک دولت قابل درمان است

ساعت: 21:27
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793945

رئیس کمیسیون اطلاعات و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ناوگان اتوبوسرانی اصفهان که بیش از 10 سال از عمر آن می گذرد فرسوده و بیمار است و مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد می کند. بازسازی و نوسازی این ناوگان نیازمند کمک است. این دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ میانگین عمر اتوبوس های شهری در شهر بین 7 تا 10 سال تخمین زده می شود. استانداردهای بین المللی برای ارقام کمتر، حتی تا 5 سال، عمر عملیاتی این پارک حمل و نقل عمومی را نشان می دهد.

اما در شرایطی که مجموعه مدیریت شهری با محدودیت منابع مالی، تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی مواجه است، تنها راه حل، ترمیم اتوبوس های فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خرید اتوبوس است.

به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان، با بازسازی اتوبوس های شهری، عمر این ناوگان 5 سال دیگر افزایش می یابد و فصل هم می شود.

محمدرضا فلا در گفت و گو با صاحب نیوز در خصوص ناوگان خودروهای عمومی اصفهان اظهار داشت: پارک های حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسرانی اصفهان که بیش از 10 سال از عمر آن می گذرد قطعا فرسوده و بیمار و دارای مشکل هستند و این امر ایجاد خواهد کرد. مشکلات شهر و شهروندان

رئیس کمیسیون اطلاعات و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از یک سو بسیاری از اتوبوس ها از خطوط خارج شده و به دلیل فرسودگی در پارکینگ ها توقف می کنند. این امر تمایل شهروندان به استفاده از این وسایل را کاهش داده و از سوی دیگر کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها در سال‌های گذشته برای خرید، تعمیر و ارتقای کیفی اتوبوس‌ها متوقف شده و دیگر اجرایی نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر کمک هایی که به شهرداری ها برای تقویت و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی می شود از طریق اوراق مشارکت انجام می شود اما این اقدام مشکلاتی را نیز به همراه دارد. شهر اصفهان از این اوراق برای نوسازی و بهسازی اتوبوس‌ها استفاده می‌کرد، اما بسیاری از شهرهای کوچک و ماهواره‌ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند، زیرا اوراق قرضه بسیار سودآور بود و از عهده این اوراق برنمی‌آمد، به همین دلیل در ناوگان فرسوده خود توقف کردند.

فلا خاطرنشان کرد: واقعیت این است که وقتی ناوگان اتوبوسرانی شهر فرسوده و بی کیفیت است، استقبال شهروندان از ناوگان نمی شود و بیشتر به سمت استفاده از خودروهای شخصی تمایل پیدا می کنند که به ویژه با مشکلات حمل و نقل و ترافیک مرتبط است. آلودگی هوا را افزایش می دهد.

وی با توجه به برنامه‌های هوشمندسازی و حمل‌ونقل کمیسیون در خصوص پارک‌های حمل‌ونقل عمومی گفت: تلاش می‌کنیم تا اهداف و راهبردهای عالی منشور شورای ششم را یکی پس از دیگری محقق کنیم تا در این راستا ایجاد و توسعه حمل‌ونقل شود. و نیمه عمومی تمیز، جذاب، ایمن، قابل اعتماد و قابل دسترس و قابل دسترسی برای تمامی طبقات در هر 15 منطقه شهر، بر ایجاد و توسعه حمل و نقل غیر موتوری از جمله موتورهای الکتریکی و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تاکید داریم. شهر.

رئیس کمیسیون اطلاعات و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در عین حال که نیاز به فضاهای آرام شهری وجود دارد، بر توسعه هماهنگ شبکه های حمل و نقل درون شهری و برون شهری تاکید داریم و معتقدیم با توجه به ناوگان شهری، می توانیم در این زمینه اقدام کنیم. باید پارک را برای حمل و نقل برون شهری در نظر گرفت. همچنین آرام سازی ترافیک محلات و توجه به سلامت شهروندان، آسایش و رفاه مردم و ایمنی عبور و مرور آنها در جهت ایجاد هوای پاک از دیگر اهداف ما در کمیته است.

وی خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که یکی از اولویت ها بازسازی، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که نیازمند کمک دولت است، اگر دولت در این زمینه کمکی نکند شهرداری ها در آینده با آنها همکاری خواهند کرد. با مشکل بزرگ فرسودگی و طول عمر اتوبوس های شهری مواجه خواهد شد.

فلا در پایان خاطرنشان کرد: کاهش مسافت و کاهش هزینه های سفر، افزایش دسترسی به تمام نقاط شهر، بهبود سیستم گرمایشی و سرمایشی می تواند انگیزه ای برای استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید