8 نفر در آخر هفته در مازندران غرق شدند/پلیس خرهات یک جوان گلستانی را نجات داد.


ساعت: 17:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891257

جعفر ساداتی از هشت مورد غرق شدگی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر مردادماه در سواحل مازندران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدجعفر ساداتی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: افزایش تعداد مسافران سواحل دریا در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی نیازمند تمامی افرادی است که از دریا و سایر اماکن گردشگری استان که در حاشیه رودخانه ها قرار دارند بازدید می کنند. تا به این موضوع بیشتر توجه شود. زمینه وجود دارد

وی افزود: ناآگاهی از فنون شنا، شنا در خارج از محدوده طرح های تثبیت شده و مکان های خطرناک و بی توجهی به هشدارهای ناجیان غریق و ماموران انتظامی عاملی است که سالانه ده ها نفر از هموطنان و گردشگرانی که ناآگاهانه خود را به دریا می اندازند غرق می شوند. آنها رفتند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از غرق شدن 8 هموطن از استان های مختلف کشور در دو روز گذشته در سواحل شهرستان های تنکابن، نوشهر، فریدونکنار، عباس آباد، ساری، چالوس و نور و خبر داد. گفت: این افراد به دلیل ناآگاهی از فنون شنا و شنا خارج از محدوده طرح جان باختند که اجساد این افراد با حضور ناجیان غریق پیدا و به سردخانه منتقل شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از نجات جان یک جوان 16 ساله در رودخانه سرکرد شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: مهارت این پلیس جوان در عملیات امداد و نجات جان این جوان گلستانی را نجات داد. .

ساداتی تصریح کرد: در شرایطی که خانواده این نوجوان 16 ساله با مشاهده غرق شدن پسرشان و تجمع مردم اطرافشان از حاضران درخواست کمک کردند، پلیس به کمک این خانواده شتافت.

وی افزود: گروهبان یکم عباس نوروزی مامور حضور در طرح سالم سازی دریایی منطقه حفاظتی فرماندهی انتظامی محمودآباد پس از مشاهده صحنه و کمک به نجات جان این جوان به سرعت از لانه پلیس به ساحل رسید و به دلیل آگاهی تکنیک ها این جوان 16 ساله که از هموطنان ساکن شهرستان گنبد استان گلستان بود پس از ورود به آب در محل حادثه با تلاش و تلاش مثال زدنی به ساحل آورده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: گروهبان نوروزی پس از انتقال جوان نجات یافته به ساحل و به دلیل عدم دسترسی به کارشناسان امداد غریق، به دلیل آشنایی با عملیات امداد و نجات، به تنهایی شروع به کار کرد و موفق شد جوان داخل لانه پلیس با موفقیت عملیات احیا را انجام داد و ناجی این هموطن گلستانی شد.

ساداتی تصریح کرد: پس از انجام عملیات احیا و به هوش آمدن، طی تماس اورژانس 115 خانواده نجات یافته برای ادامه درمان و مراقبت های ویژه به مرکز درمانی منتقل شد و برای ایثار و از خودگذشتگی به فرزند خود جان تازه ای بخشیدند، تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید