80 درصد استان تهران زیر خط فقر / 43 درصد مستاجر هستند

80 درصد استان تهران زیر خط فقر / 43 درصد مستاجر هستند

روز جدید معاون شهردار تهران با بیان اینکه 43 درصد ساکنان تهران مستاجر هستند، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده 42 درصد مردم کشور زیر خط فقر هستند که این میزان در استان تهران 80 درصد است.

صارمی امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع اعضای شورای جهادی مسکن توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تهران سالانه به 150 هزار واحد نیاز دارد و طبق آمارهای جهانی فقط دمشق در وضعیت بدتری نسبت به ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون و مستندات زنجیره شهرداری تهران می تواند برای مسکن وارد شود، گفت: در این چند سال مطالعات زیادی در مورد مسکن انجام شده و جامعه دیگر نمی پذیرد که بخواهیم آزمون و خطا در مسکن داشته باشیم. “

وی گفت: سیاست جمعیتی تهران بیش از شهرهای دیگر است. و به درستی.

وی با بیان اینکه شهرداری می تواند با اعطای تسهیلات به ساخت مسکن کمک کند، گفت: یک روز در تهران شاهد بودیم که سالانه 32 هزار پروانه صادر می شود، اما اکنون این تعداد به 5 هزار مجوز رسیده است و این در حالی است که تحقیقات نشان می دهد تا سال 1430 رشد داشته است. جمعیت تهران افزایش می یابد و ما باید روی آینده تمرکز کنیم. بنابراین اکنون جمعیت تهران که در سال 95 بیش از 8 میلیون نفر بود، اکنون با انحراف معیار 2 درصد احتمالاً به بیش از 9 میلیون نفر رسیده است.

وی گفت: به ما گفته اند که جمعیت تهران را افزایش ندهید. سال آینده جمعیت تهران با یک و نیم افزایش به 4 میلیون نفر می رسد.

تهران سالانه به 150 هزار مسکن نیاز دارد

وی گفت: سال گذشته تنها 5300 مجوز صادر شده است، اما حادثه تهران به تنهایی نشان می دهد که مشکل وجود دارد و باید رفع شود.

وی گفت: فکر نکنید اگر ساخت و ساز و تراکم تهران کم شود، جمعیت کم می شود، بلکه این جمعیت به حاشیه تهران می رود. تهران در سال به 150 هزار واحد مسکونی نیاز دارد و از سال 93 تاکنون همین بوده است. تعداد واحدها به 65 هزار واحد در سال رسیده است و با وجود فشار تقاضا، عرضه کاهش یافته است، به طوری که یک متر از واحدهای مسکونی مثلا در خیابان کارگر شمالی در سال 97، 7 میلیون واحد بوده است، اما اکنون به 80 میلیون واحد رسیده است. افزایش به مدت 3 سال رخ داده است.

وی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده 42 درصد مردم کشور زیر خط فقر هستند. «در استان تهران 80 درصد زیر خط فقر مسکن هستند. ، خط فقر مسکن اعلام شد. و دولت باید موظف شود که به ویژه مسکن در تهران نگاه کند. زیرا آمارها نشان می دهد که سهم مسکن در سبد خانوار 80 درصد است.

وی با بیان اینکه سهم مسکن در سبد هزینه فنی خانوارهای تهرانی از سال 96 به 65 درصد رسیده است، گفت: یعنی اگر متوسط ​​درآمد یک خانوار 10 میلیون تن باشد، 6 و نیم میلیون اجاره داده می شود.

34 درصد خانوارهای تهران بین 1 تا 2 نفر هستند

وی با بیان اینکه خانوارهای تک نفره تهران 11، دو خانوار 23 درصد و سه خانوار 30 درصد هستند، بیان کرد: 34 درصد جمعیت تهران یک و دو خانوار هستند و 43 درصد ساکنان تهران مستاجر هستند اما میانگین کشوری 25 درصد و اجاره بها است. در مناطق 4 و 15 بیشتر است.

وی گفت: شاید باید الزام پارکینگ واحدهای کوچک را حذف کنیم. اگر شورا بتواند برنامه ای داشته باشد، پارکینگ برای خانواده های دارای خودرو اجباری می شود.»

وی با بیان اینکه نوسازی 5 محله تا پایان سال آغاز می شود گفت: برای اولین بار حدود 5000 واحد مسکونی با محوریت محلات ساخته می شود که بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال است که خبر خوب.”

وی افزود: اما اگر مناطق ملزم شوند زمینی را که در اختیار دارند به سازمان نوسازی بدهند، می‌توانیم این کار را تسریع کنیم، زیرا زمین مستعد مسکن در تهران را شناسایی کرده‌ایم و حدود 18 میلیون مترمربع زمین قابل بارگیری را شناسایی کردیم و مناطق مورد نیاز برای فعال شدن در تولید مسکن

درخواست ساخت تا 30 متر راه آهن

وی در خصوص این تفاهم نامه ها گفت: برای ساخت 10 هزار خانه با بنیاد مسکن تفاهم نامه امضا کرده ایم. تومانی در منطقه 5 برای کمک به شهرداری برای توسعه خط مترو و این تعاملات دو طرفه است.

وی با بیان اینکه موظف هستیم در اردوی جهادی مجوزهایی را صادر کنیم که بیش از 2 ماه طول نکشد، گفت: پروژه های پیشرو ما در محله های بریانک، مینایی، رجایی، فداییان اسلام و … است.

وی در پایان از شورای شهر خواست تا در محدوده خط ریلی مناطق 17 و 18 باند 100 متری در نظر گرفته شود که اکنون با فرود خط ریلی بلااستفاده شده است و دولت باید مساحت را کاهش دهد. راه‌آهن و از شورا می‌خواهیم تا 30 متر مصوبه بخواهد.

دیدگاهتان را بنویسید