80 درصد موفقیت کشتی کشور در گرو تلاش مربیان سازنده است


ساعت: 17:12
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839076

در دومین نشست مجازی رئیس فدراسیون با مربیان سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

دومین نشست مجازی (وبینار) رئیس فدراسیون کشتی با مربیان سراسر کشور ظهر امروز (یکشنبه) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این دیدار که با حضور علیرضا دبیر و حمید سوریان برگزار شد، رئیس و نایب رئیس فدراسیون به صورت مستقیم با مربیان سراسر کشور گفتگو کردند و به سوالات آنها پاسخ دادند.

علیرضا دبیر در این ویدئو کنفرانس اینترنتی گفت: خوشحالم که مستقیم با سخت ترین رزمندگان کشور صحبت می کنم. چون من بیشتر چیزهایی را که باید بدانم از شما یاد می گیرم و شخصاً در سفرهای روستایی این موضوع را تجربه کردم، زیرا شما در باشگاه ها و استان ها مشغول به کار هستید.

وی افزود: طرحی را در فدراسیون تهیه کرده ایم که ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون از آن حمایت می کند. در همین راستا استان های کشور را به 12 بخش تقسیم کردیم و مربیان چند استان در یک استان حضور داشتند و در کلاس های مربیگری ویژه حضور داشتند.» بنده و حسن یوسفی افشار مشاور ارشد فنی حضور خواهند داشت.

دبیری با بیان اینکه مهم ترین مشکلات کشتی در کشور مربیان کم دانش و روسای هیئت های کشتی استان ها با کار کمتر است گفت: اگر بتوانیم سطح دانش مربیان را ارتقا دهیم، مبارزه در کشور رشد می کند.

وی افزود: منتظر برگزاری کلاس ها از سوی موسسه نباشید و خودتان به مطالعه و کسب علم بروید. زمانی که کشتی گیر بودم، فیلم های کشتی را تماشا می کردم و سوالاتم را از چند مربی بزرگ می پرسیدم.

دبیر بیان کرد: موسسه کشتی باید فیلم کشتی و ترفندهای قهرمانان را در فضایی که نزدیک به یک میلیارد برای آن هزینه کردیم آپلود می کرد، اما درست نشد و در این مورد و برخی موارد دیگر انجام نمی دهم. خیلی برای موسسه

رئیس فدراسیون کشتی درباره برگزاری کلاس های کشتی ویژه گفت: این کلاس ها در چند بخش برگزار می شود، به عنوان مثال ما یک بخش روانشناسی، علوم تربیتی، دانش فنی و نحوه تدریس و برخی موارد دیگر داریم که محتوای آن. اثر حسن یوسفی افشار. اعتماد من در این کلاس ها جمع شده و ابراز می شود.

وی با بیان اینکه خیلی چیزها به تفصیل نیست، اما قطعاً انجام خواهد شد، گفت: موضوع مربیان برای من بسیار مهم است، زیرا اگر این بخش از کار انجام شود، مبارزه کشور پیشرفت بسیار خوبی و در واقع 80 درصد خواهد داشت. موفقیت مبارزات کشور در گرو تلاش مربیان سازنده است.

دبیری با اشاره به اینکه سن تربیت کشتی گیران 16 تا 17 سال است، گفت: اگر در رده سنی اصلی این کار را انجام می دهید سعی نکنید وزن خود را کاهش دهید، به خانواده کشتی گیران، فدراسیون کشتی و ورزش خیانت کرده اید.

وی ادامه داد: دانش آموزان خود را از حضور در سایر باشگاه ها منع نکنید، اگر دانش آموزی به سطح بالاتر رفت اجازه دهید او را بالا بیاورد. از سوی دیگر، مربیگری در هر رده سنی کلاس خود را دارد و برای رسیدن به سطوح بالاتر با کشتی گیر خود تلاش نکنید.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: دلیل ورود مربیانی مانند سید جعفر موسوی و عبدالله زارع به کشور این بود که قهرمانان المپیک و جهان مانند رسول هادم و حمید سوریان را به جامعه ورزش تحویل دادند، پس فرصت ها را از دست ندهید. کسب مدال در رده نونهالان چه فایده ای دارد، فردی موفق است که شاگردش قهرمان المپیک شود.

وی با اشاره به انتخاب محمد بنا به عنوان مربی قرن گفت: افتخار دعوا این است که مربی قرن ورزش ایران در این عرصه باشد. این حرکت صدا و سیما برای معرفی بهترین نفرات ورزش قرن ستودنی است و من بسیار خوشحال شدم، اما واقعیت این است که افرادی مانند عبدالله موحد و حمید سوریان در کشتی و علی دایی، هادی ساعی و محمد نصیری، حسین رضازاده در کشتی فوتبال، تکواندو و وزنه برداران نیز شایسته حضور در بین بهترین ها بودند.

حمید سوریان در گفت و گو با مربیان کشور گفت: ما به شما مدیونیم. من به همراه آقای دبیر وظیفه دارم در فدراسیون کشتی به جامعه کشتی کشور خدمت کنم، اما واقعیت این است که کشتی وظیفه شما عزیزان و بزرگان است.»

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: مربیگری در باشگاه کار سختی است، تجربه کوتاهی در این زمینه داشتم اما نتوانستم از پس آن بر بیایم و خداوند به تو سلامتی و عزت بدهد عزیزم با عشق و علاقه کار می کنی.

سوریان با اشاره به صحبت های رئیس فدراسیون کشتی درباره اخلاق کشتی، گفت: خداوند مربی ام عبدالله زارع را رحمت کند. بسطام به من گفت که اجازه بدهم دیگر مبارزان هم همین کار را انجام دهند.

دارنده 7 مدال طلای المپیک و طلای جهان در کشتی ادامه داد: نکته مهم در کشتی این است که شما اخلاق مدار هستید وگرنه اگر 10 مدال طلای المپیک و طلای جهان در کشتی دارید و اخلاق و جوانمردی در رفتار و کار شما نیست. ، هیچ ارزشی وجود ندارد.

سوریان در پایان خاطرنشان کرد: شما باید اطلاعات خود را به روز کنید و این برای پیشرفت شما و مبارزه کشور بسیار مهم است. همه ما به خاطر انجام این کار برای شما عزیز هستیم.

لازم به ذکر است که به گفته شهروز احمدپور، رئیس فدراسیون اطلاع رسانی و انفورماتیک فدراسیون، تمامی مربیان در سیستم کشتی فرنگی، بخشی به عنوان نظر دارند تا مربیان مستقیما نظرات خود را به رئیس فدراسیون برسانند. وبینار را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید