«تلاش» تنها کلمه کلیدی موفقیت در مافیای امتحان/آموزش به دنبال موفقیت در فروش است


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894782

در گفت و گو با دانش آموزان برتر در آزمون 1401 اشاره شد.

کسب بالاترین رتبه در آزمون داوطلبی مسیری است که نیاز به تلاش و پشتکار دارد و بدون آن حتی با بهترین معلمان نیز نمی توان به موفقیت دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ بزرگترین ماراتن علمی کشور بار دیگر در نیمه اول تیرماه امسال با رقابتی بالغ بر یک میلیون و 400 هزار نفر برگزار شد.

این در حالی است که اسامی دانش آموزان سمنانی مانند همیشه در میان رتبه های برتر دیده می شود تا استان سمنان در بین استان های علمی برتر کشور قرار گیرد.

آژانس مرآت این افتخار را داشت که با علی نجار دانشجوی سال اول ریاضی، جواد یزدانی دانشجوی سال اول علوم انسانی و فرزانه مرادی حقیقی دانشجوی سال اول هنر گفتگو کند. آنها آواز می خوانند.

علی نجار از دبیرستان در مدرسه تیشوشان فرزانگان فارغ التحصیل شد و از دفترهای امتحانی و تستی استفاده می کرد، اما به گفته خودش هرگز درس خصوصی نداشت و از آن استفاده نکرد.

علی نجار رتبه 64 ریاضی و فیزیک و دارنده مدال نقره المپیاد ریاضی کشور در سال تحصیلی گذشته در گفتگو با خبرنگار مرات در خصوص علت موفقیت خود در کنکور ریاضی گفت: 10 تا 12 ساعت به خود اختصاص داده بودم. یک روز مطالعه برای کنکور از سال 12. من فقط به این روش مطالعه کردم و فقط برای المپیاد سال 10 و 11 مطالعه کردم.


المپیک جذاب تر از کنکور است

این دانش آموز نخبه و برتر المپیاد در خصوص تفاوت المپیاد با کنکور نیز اظهار داشت: کنکور نسبت به المپیاد دوره روان تری دارد اما راه المپیاد پر پیچ و خم و جذاب است و حل سوالات آن نیازمند خلاقیت و نوآوری است. و سوالات قطعا منحصر به فرد هستند اما سوالات امتحانی مسیر تستی مشخصی دارد که باید قبل از امتحان تمرین و تکرار شود.


ردپای مافیا در المپیادهای علمی

وی در خصوص سختی موفقیت در المپیاد نیز بیان کرد: زمانی که برای المپیاد درس می خواندم با عدم حمایت مدرسه مواجه شدم زیرا معتقد بودند زمانی که برای المپیاد می خوانم از کنکور عقب می افتم. و از طرفی خانواده ام از موفقیت من حمایت کردند و امید زیادی به المپیک نبود.

نجار اضافه کرد: مشکلی که من با المپیاد دارم این است که المپیاد تبدیل به یک میانبر برای کنکور شده است و این فضا را تبدیل به فضای جدی می کند که می توان موفقیت در آن فروخت و یک سری افراد از جمله مافیا وارد آنجا می شوند و موفقیت می فروشند. .

کتاب های درسی به تنهایی موفقیت را تضمین نمی کنند.


e120b189 6272 47bb a523 1e37f9493c73 خبر خاکستری

این رتبه بندی 64 رشته ریاضی کنکور در سال های اخیر با چند سال اخیر متفاوت است و می افزاید: اگرچه منابع کنکور فقط محدود به کتاب های درسی است، اما لازم است در کنار نحوه تست زنی از وسایل کمک آموزشی نیز استفاده شود. و سرعت عمل.علمی

نجار همچنین شرایط یادگیری را برای موفقیت بسیار مهم می‌داند و بیان کرد: داشتن دانش‌آموز با انگیزه در مقایسه با کسانی که موفقیت چندانی نمی‌خواهند قطعاً بسیار متفاوت است و از طرفی استفاده از اساتید برتر می‌تواند به سرعت کارساز باشد. با نحوه تست کردن

وی پناه بردن برخی افراد به غار تنهایی را در روزهای قبل از کنکور غیرمنطقی دانست و ابراز داشت: برنامه ریزی و زمان بندی در کنکور بسیار مهم است و قطعا با برنامه ریزی می توان علاوه بر حضور در کنکور نیز موفق شد. با دوستان و خانواده من هم با دوستانم بودم، حتی به سفرهای کوتاه هم می رفتم و هم زمان درس می خواندم.

برنامه آینده من ادامه تحصیل در رشته آموزش کامپیوتر در دانشگاه شریف است و امیدوارم در آینده به یک کارآفرین موفق در این زمینه تبدیل شوم و فرصت شغلی را برای افراد زیادی فراهم کنم.


آزمون های ورودی باید جایگزین آزمون سراسری شود

جواد یزدانی رتبه 89 کنکور انسانی نیز در گفتگوی دوستانه با خبرنگار مرات درباره مسیر موفقیت خود در کنکور امسال گفت: مسیر کنکور قطعا سخت و پر چالش است و موفقیت در این راه نیز. نیاز به تلاش و پشتکار مضاعف دارد.

این نمره بالای کنکور در ادامه اضافه کرد: در دوران تحصیل تقریباً دانش آموز موفقی بودم اما از سال یازدهم برای کنکور درس خواندم و خدا را شکر به نتیجه مطلوب رسیدم.

ممتاز سمنانی و رتبه 89 کنکور سراسری گروه علوم انسانی خاطرنشان کرد: حضور در کلاس های مختلف کنکور ضامن موفقیت در این آزمون علمی و قبولی در رشته های مورد نظر در دانشگاه نیست، اما به طور منظم، تمرین مداوم و هدفمند همراه با آمادگی ذهنی و داشتن ذهن بالا شرط موفقیت است.

یزدانی همچنین تصریح کرد: همیشه برای موفقیت نیاز به سنجش وضعیت تحصیلی خود داشتم به همین دلیل در آزمون های مختلف شرکت کردم اما اگر راهی برای سنجش خودمان با دانش آموزان دیگر وجود داشته باشد نیازی به کنکور نیست.


مافیای امتحان در امتحانات هم نفوذ کرده است


8c9e4e79 abfb 4e0a b414 4216e8f855a7 خبر خاکستری

این رتبه برتر با انتقاد از نحوه برگزاری امتحانات پژوهشگاه ها گفت: متأسفانه مؤسسات سطح آزمون ها و سؤالات را بیش از حد بالا نگه می دارند به طوری که دانش آموز چندین بار احساس ضعف و ناتوانی در حضور در آزمون های بعدی می کند و از این روست. درآمد بیشتری کسب کنید.

وی توجه به علاقه مندی به آزمون داوطلبی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: حوزه هایی که به آن تمایل ندارید دلیل بر بد بودن نیست و باید سعی کنید در هر زمینه ای که درس می خوانید بهترین باشید پس درهای موفقیت آنها باز خواهد شد.

این دانش آموز برتر ماراتن علمی کنکور را شرایطی پراسترس برای دانش آموزان عنوان کرد و افزود: قطعا سطح دانش و علم دانش آموزان به این شکل سنجیده نمی شود و بسیاری از دانش آموزان مناطق فقیر که شرایط مناسبی ندارند مسابقه می دهند. ماندن.

وی برگزاری آزمون داوطلبان برای دانشگاه های خاص را جایگزین مناسب تری به جای آزمون داوطلبان دانست و تصریح کرد: بهتر است هر دانشگاهی و با توجه به تراز خود، آزمون دانشجویی داوطلب مناسبی داشته باشد که سطح ورود دانشجویان را بسنجد.


کنکور و مدرسه دو مسیر مجزا هستند

فرزانه مرادی حقیقی که رتبه 85 کنکور سراسری را کسب کرده است نیز دلیل موفقیت خود در کنکور امسال را بیان کرد: جاده کنکور پرچالش و استرس زا و در مواقعی خسته کننده است و تنها امید به هدف و پیروزی صبر است. و پشتکار

وی با انتقاد از نحوه برگزاری آزمون هنر گفت: در حوزه هنر تقسیم بندی به زیر شاخه ها نیست و باید به سوالاتی پاسخ دهیم که ربطی به رشته ما ندارد و مشکل بزرگی است.


83e2dce1 9557 4701 953e 7432c917c72d خبر خاکستری

این فارغ التحصیل رشته گرافیک هنرستان با بیان اینکه راه موفقیت در هنرستان سخت است، بیان کرد: متأسفانه اکثر افراد هنرستان برای فرار از دروس تئوری و نداشتن انگیزه موفقیت وارد هنرستان شدند و به همین دلیل اساتید سرمایه گذاری ویژه ای برای هنرستان انجام می دهند. دانش‌آموزان هنرستان این کار را نمی‌کنند و این مسیر موفقیت را سخت‌تر می‌کند.

وی کنکور و مدرسه را دو مسیر جدا از هم می داند و بیان می کند: متاسفانه در دبیرستان دروس زیادی تدریس می شود که ربطی به کنکور ندارند و اگر به آن دروس تکیه کنید در کنکور مردود می شوید.

مرادی حقیقتی همچنین با اشاره به برنامه ریزی آینده خود اذعان داشت: تصمیم گیری در مورد آینده امری غیرقابل پیش بینی و زودهنگام است اما دولت باید به فکر بهترین فارغ التحصیلان و آینده شغلی آنها باشد تا در کشور خود جایی برای اقامت داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید