83 درصد جمعیت روستایی استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند

ساعت: 21:27
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796274

سیروس شهبازی گفت: در بخش روستایی استان 1740 روستا معادل 83 درصد جمعیت از نعمت گاز برخوردار هستند و گازرسانی به 300 روستا در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیروس شهبازی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: تا قبل از فصل سرما اقدامات تعمیراتی در بخش های مختلف از جمله ایستگاه های کاهش فشار، بازسازی خطوط، تعمیر شبکه ها و شبکه های معیوب و خطوط آماده گازرسانی پرفشار انجام شد. بر این اساس، دیگر مشکلی با نگهداری و سرویس پمپ بنزین ها و خطوط نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: گازرسانی به بخش خانگی در اولویت است، البته گازرسانی سایر بخش ها مانند صنایع، ادارات و کارخانجات نیز برای ما مهم است.

شهبازی گفت: در فصل زمستان تا زمانی که بخش مشترکان خانگی آسیب نبیند، گاز سایر مشترکان را نیز تامین خواهیم کرد.

وی گفت: معمولا در فصل زمستان محدودیت های مصرف برای مشترکان حوزه صنعتی اعمال می شود، بنابراین باید سه ماه در فصل زمستان گاز مایع داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در قسمت مشترکین ادارات پایش دمای ادارات در ابتدای فصل سرما انجام می شود به گونه ای که در یک ماه گذشته 3 هزار مانیتور انجام شده است.

شهبازی ادارات را موظف به تنظیم دمای مصرف گاز بین 18 تا 21 درجه دانست و تصریح کرد: به اداراتی که این دما را رعایت نکنند برای اولین بار تذکر داده می شود و در صورت تکرار گاز قطع می شود.

وی با بیان اینکه مشترکان خانوار نیز باید مصرف بهینه داشته باشند، افزود: در بخش مشترکان خانگی اگر دمای گرمایش یک درجه کاهش یابد حدود پنج تا ده درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود که این امر نیز کمک شایانی می کند. اقتصاد خانواده

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: تاکنون قطعی گاز در حوزه مشترکین خانگی نداشته ایم، هرچند در حوزه صنعتی محدودیت هایی اعمال شده اما گاز آنها قطع نشده است.

وی گفت: در حال حاضر 99.5 درصد جمعیت شهرستان گازرسانی می شود و سه شهرستان دیگر نوسود، ریجاب و ازگله نیز گازرسانی می شود و امسال نوسود از نعمت گاز بهره مند می شود.

شهبازی گفت: همچنین در بخش روستایی استان 1740 روستا معادل 83 درصد جمعیت از نعمت گاز برخوردار هستند و گازرسانی به 300 روستا در حال انجام است که در صورت گازرسانی به آنها گازرسانی می شود. تحویل در مناطق روستایی به 94 درصد می رسد.

وی ارزش واقعی پروژه های گازرسانی را 500 میلیارد تن دانست و افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال بیش از 50 درصد از این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید