96 درصد جمعیت روستایی استان یزد از تلفن ثابت بهره مند هستند


ساعت: 22:45
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839608

زارع، مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: 96 درصد جمعیت روستایی استان از ارتباط تلفنی خانگی و 93 درصد تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، محمدرضا زارع امشب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه 96 درصد جمعیت روستایی استان به تلفن خانه و 93 درصد روستاها تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 964 روستای استان هستند. در این ولسوالی ارتباط تلفنی وجود دارد و همچنین تمام روستاهای بالای 100 نفر از طریق تلفن ارتباط دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 92 درصد جمعیت روستایی استان به شبکه دیتا متصل هستند خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار کیلومتر از راه های استان و بیش از 600 کیلومتر راه آهن در استان یزد تحت پوشش تلفن همراه است.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: در استان یک میلیون و 850 هزار شماره تلفن همراه با ضریب نفوذ 143.8 درصد و در حوزه تلفن ثابت فعال تا 568 هزار شماره با ضریب نفوذ 44.1 درصد وجود دارد. : جایگاه استان در ورود تلفن ثابت و سیار به ترتیب سوم و چهارم در کشور است.

وی ادامه داد: استان یزد از نظر ضریب نفوذ خانوارها با استفاده از اینترنت پرسرعت با 39.1 درصد بالاترین رتبه را در کشور دارد به طوری که تعداد بندرهای پرسرعت فعال در استان 166 هزار و 115 بندر است.

زارع با اشاره به وجود 218 مرکز خدماتی در بخش دیتای استان یزد خاطرنشان کرد: سهم مخابرات در ارائه خدمات دیتا 70.3 درصد و 30 درصد مابقی سهم رقبای مخابراتی است.

وی همچنین با اشاره به پروژه های مخابراتی آماده به کار در هفته ارتباطات استان بیان کرد: 107 پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری 628 میلیارد ریال در هفته ارتباطات امسال آماده بهره برداری است که عمده ترین پروژه ها خدمات همراه اول است که مهمترین آنها ساخت سایت جدید، ارتقاء 56 فناوری، جابجایی یک سایت و افزایش بخش در 2 سایت و تعویض دکل در 4 سایت و ساخت، توسعه یا تعویض تابلو برق به جای سوئیچ در 14 مرکز، اجرای شبکه کابل نوری و مسی در مراکز توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت در سطح استان.

زارع ادامه داد: از هفته ارتباطات هزار و 400 تا هفته ارتباطات امسال 290 پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری یک میلیارد و 202 میلیون ریال در استان یزد به بهره برداری رسید.

مدیر مخابرات استان یزد با بیان اینکه استان یزد یکی از استان های پیشرو و پیشرو کشور در همه زمینه ها است، گفت: مکان.

وی همچنین با اشاره به برنامه های محوری مخابرات یزد در سال 1401 خاطرنشان کرد: توسعه و لاینینگ فیبرهای منازل و سازمان ها و در راستای شعار امسال راه اندازی سوئیچ های هوشمند در روستاها با همکاری یک شرکت دانش بنیان برای استفاده از سیستم های پیشرفته و در حال انجام است. به دنبال روز جهانی امسال

زارع در پایان مهمترین برنامه خود را در سال جاری توسعه و فیبر گذاری در منزل و راه اندازی سوئیچ های هوشمند در روستا عنوان و خاطرنشان کرد: امسال با همکاری یک شرکت دانش بنیان استفاده از سیستم های مدرن در دستور کار برنامه های مخابراتی در استان یزد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید