فعالیت 2700 بنگاه مجازی در استان/ 42 درصد گیلانیان از تلفن ثابت استفاده می کنند


ساعت: 16:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890655

مدیرکل ارتباطات گیلان با اشاره به ضریب نفوذ 42 درصدی تلفن ثابت استان به ازای هر خانوار، گفت: شاخص ضریب نفوذ تلفن ثابت گیلان نیز از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات گیلان در گفتگو با خبرنگاران ضریب ضریب نفوذ تلفن همراه را مهمترین زیرشاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران بالاست. استان گیلان و 186 درصد مردم به تلفن همراه دسترسی دارند. افراد بالای 10 سال بیش از یک سیم کارت دارند.

وی با اشاره به ضریب نفوذ تلفن ثابت گیلان 42 درصد به ازای هر خانوار، افزود: شاخص ضریب نفوذ تلفن ثابت گیلان نیز از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت ثابت (ADSL داخلی) در استان 13.7 درصد و ضریب نفوذ اینترنت همراه 120 درصد است، گفت: رتبه هشتم کشور و جزو خوب هاست. استان ها

توکلی مهم ترین عوامل توسعه کسب و کارهای الکترونیکی و مجازی را همین شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات می داند و یادآور شد: شاخص ها نشان می دهد که زیرساخت های کافی در استان داریم و بنابراین جا برای توسعه کسب و کارهای مجازی وجود دارد. اما جدا از زیرساخت دو عامل، نیروی انسانی متخصص و ماهر برای ایجاد این فضا و استفاده از آن و قوانین و مقررات تجارت الکترونیک نیز حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از نظر نیروی انسانی متخصص و ماهر در فناوری اطلاعات دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت:

مدیرکل گیلان با اشاره به جایگاه خوب استان در استفاده از فضای الکترونیک خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات در حوزه خرید و فروش الکترونیکی که مبتنی بر تجارت الکترونیک است مربوط به سال 2082 است و باید بازنگری شود. .

وی از فعالیت 2700 کسب و کار مجازی دارای مجوز در گیلان خبر داد و گفت: کسب و کارهای مجازی در حوزه مالیاتی و تامین اجتماعی نیز مشکل دارند و از این رو کارگروهی در سطح کشور برای کاهش موانع کسب و کارهای مجازی تشکیل شده است.

توکلی با بیان اینکه در حال حاضر تفاوتی بین مجوزهای کسب و کار مجازی و فیزیکی وجود ندارد، افزود: دولت دریچه ای برای صدور پروانه کسب به آدرس «g4b.ir» ایجاد کرده است. متقاضیان درخواست خود را مستقیماً به دستگاه اجرایی ذیربط ارسال می کنند و وزارت اقتصاد و دارایی بر صدور مجوزها نظارت خواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات گیلان با اشاره به توزیع 39 میلیارد تومان اعتبار از بند الف و ب تبصره 18 به گیلان تصریح کرد: تاکنون 10 میلیارد تومان به فعالان این حوزه پرداخت شده است.

وی همچنین از راه اندازی فضای همکاری در پارک علم و فناوری استان و دو مجتمع در بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: کسب و کارهای مجازی و استارت آپ ها در صورت دانش بنیان بودن می توانند از معافیت های مالیاتی و تامین اجتماعی استفاده کنند. انجام دادن

توکلی از متقاضیان کسب‌وکار مجازی خواست ابتدا مجوز تجارت را دریافت کرده و به سامانه نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه کنند و افزود: کسب‌وکارهای مجازی می‌توانند با مراجعه به سامانه اتحاد کسب‌وکار مجازی، مجوز اعتماد الکترونیکی و توکن کسب‌وکار آنلاین را دریافت کنند. کسب و کار خودتو راه بینداز.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید