چرا افزایش قبوض تلفن ثابت در مازندران/ ساروی ها 50 درصد بیشتر پرداخت می کنند!


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906773

در عین حال مردم از قبوض دو ماهه تلفن ثابت تعجب و گلایه دارند و به گفته مدیرعامل مخابرات مازندران، افزایش تعرفه در سطح کشور تصویب شده و قیمت اولیه خدمات صوتی مشترکان مازندرانی تعیین شده است. برای مراکز استان ها 15000 تومان و برای شهرستان ها 10000 تومان تعیین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; در روزهای اخیر پیامک هایی درباره قبوض تلفن ثابت مازندران تعجب مشترکان را برانگیخته است.

تعداد زیادی از شنوندگان از افزایش تا 20 هزار تومانی قبض تلفن ثابت خود تعجب کرده و گلایه داشتند که با وجود خاموش بودن تلفن ثابت و عدم تماس، اکنون باید قبض را از 18 به 20 هزار پرداخت کنند. تومان!

اگرچه تقریباً هیچکس نمی دانست بند اضافه شده به قبوض تلفن ثابت تحت عنوان «سرویس تماس صوتی» به چه معناست، اما بسیاری برای جلوگیری از یک طرفه شدن خطوط تلفن خود مجبور به پرداخت این قبوض شدند و این پرداخت های اجباری نیز باعث گلایه های بسیاری شد. دنبال کرد

علی نوروزی مدیرعامل مخابرات استان مازندران که شهریورماه امسال در نشستی خبری از تغییر 13 ساله تعرفه گلایه کرد و خواستار اجرای این تغییر برای جبران هزینه هنگفت تعمیر و نگهداری مخابرات شد. وی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در تشریح این افزایش یکباره قیمت ها و در سکوت خبری اظهار داشت: دومین ماه است که شاهد اعمال تعرفه های جدید بر قبوض مشترکان تلفن ثابت هستیم.

وی افزود: بر اساس آنچه اعلام شد، مشترکان برای استفاده از 2600 دقیقه مکالمه باید 10 هزار تومان بپردازند، چه از این میزان دقیقه استفاده کنند و چه نکنند، این مبلغ باید کارکرد اصلی سرویس صوتی تلقی شود. هزینه توسط مشترک دریافت می شود.

مدیر عامل مخابرات منطقه مازندران خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری هر خط 27 هزار تومان است اما درآمد حاصل از همین خط حدود 4500 تومان است که حدود یک هفتم است. اما اکنون این نرخ بازنگری شده و درآمد حاصل از خطوط به حداقل 10 هزار تومان رسیده است.

نوروزی تصریح کرد: در استان مازندران به جز مرکز استان قیمت اولیه خدمات صوتی برای مشترکین 15 هزار تومان و در سایر شهرها 10 هزار تومان است.

با توجه به شکایت برخی مشترکان از صدور قبض گوشی های بلااستفاده؛ وی پاسخ داد: بهتر است آن دسته از مشتریانی که از تلفن ثابت استفاده نمی کنند گوشی خود را به مخابرات برگردانند، مثال های زیادی داریم که مشترکی از تلفن ثابت استفاده نمی کند اما مشترکی در همسایگی خود منتظر تلفن ثابت برای تلفن ثابت است. ماه

مدیر عامل مخابرات استان مازندران گفت: از مشترکانی که از تلفن ثابت استفاده نمی کنند می خواهیم با بازگرداندن این خطوط به مخابرات، به افرادی که به آنها نیاز دارند اجازه استفاده از این خدمات را بدهند.

نوروزی اعلام کرد: افزایش تعرفه از شهریورماه در سراسر کشور آغاز شده و تنها مربوط به مازندران نیست و این بازنگری تعرفه به تصویب سازمان تنظیم مقررات رسیده است.

به گزارش بلاغ؛ پس از اصلاح تعرفه تلفن ثابت در شهریورماه امسال، مشترکان تهرانی موظف شدند 20 هزار تومان، در مراکز استان ها 15 هزار تومان و در کل شهرهای کشور 10 هزار تومان بابت هزینه مکالمه صوتی بپردازند.

در ازای پرداخت این هزینه، 4444 دقیقه مکالمه شهری رایگان برای مشترکان در تهران، 3333 دقیقه مکالمه شهری رایگان در مراکز استان ها و 2600 دقیقه مکالمه شهری رایگان در سایر شهرها در نظر گرفته شده است.

این مبلغ هزینه ای بود که توسط مهر به ردیف قبوض تلفن اضافه شد و بسیاری از کارشناسان تحمیل این هزینه اضافی را ناشی از تلاش شرکت مخابرات برای تامین هزینه های جاری و بدهی معوقه خود می دانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید