850 میلیارد تومان مشترکان خانگی پاداش پس انداز دریافت کردند


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893151

مصطفی رجبی مشهدی گفت: خوشبختانه امسال در بخش خانگی هیچ قطعی برق نداشتیم و 850 میلیارد تومان به عنوان پاداش به پس انداز مردم پرداخت کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: تابستان امسال نسبت به سال گذشته با همکاری همه مشترکین و همدلی و کمک مردم عزیز و البته تلاش همکاران تومانی برای صرفه جویی در جوایز به خوبی مدیریت شد. به مردم پرداخت شد و حتی توانستیم در دوره مدیریت تقاضا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد بیشتر برق مورد نیاز صنایع برق تامین کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اخبار مربوط به تعطیلی امسال صنایع مانند سال گذشته صحت دارد، گفت: تابستان امسال صنایع با جابجایی بار داشتیم، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: البته صنعت برق مفهومی دارد. ، انعطاف پذیری نامیده می شود و در اینجا به معنای آن است. ; مصرف کنندگان بزرگ می توانند با به تاخیر انداختن ساعات مصرف برق به زمان هایی غیر از ساعات پیک تقاضا یا جابجایی بار برق مورد نیاز خود را تامین کنند و خوشبختانه امسال توانسته ایم انرژی عرضه شده به صنایع را نسبت به مدت مشابه 14 درصد افزایش دهیم. در سال گذشته به این ترتیب در بخش فولاد 17 درصد، در بخش سیمان بیش از 10 درصد، در بخش آلومینیوم و سایر بخش ها بیش از 18 درصد انرژی بیشتری را به مشتریان صنعتی رساندیم که البته همکاری خوبی با ما داشتند.

وی افزود: همکاری صنایع در این بخش مناسب است و شاهد کاهش مصرف انرژی آنها بوده ایم، بنابراین با انتقال زمان تعمیر و تعطیلات به ساعات کم مصرف توانسته اند به ما کمک کنند و انرژی بیشتری مصرف کنند. در شیفت های بعدی.”

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که آیا وعده افزایش 35 هزار مگاواتی ظرفیت تولید شبکه سراسری صحت دارد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم مقرر شد تا 4 سال آینده 35 هزار مگاوات به ظرفیت تولید شبکه سراسری اضافه شود که از این میزان، 6000 مگاوات در سال جاری برنامه ریزی کردیم که 4500 مگاوات بیشتر وارد زنجیره تولید شده و بقیه تا پایان شهریور تکمیل می شود. و قطعا با اضافه شدن این 35 هزار مگاوات به زنجیره تولید برق کشور در چهار سال آینده، عدم تعادل بین تولید و مصرف به طور قطع برطرف خواهد شد، علیرغم اینکه در مقایسه با مصرف انرژی از میانگین جهانی بیشتر هستیم. کشورهای دیگر و برای تولید کالا و خدمات مشابه حدود 40 درصد بیشتر از سایر کشورها استفاده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید