مشترکینی که مصرف بنزین کم دارند، پس انداز پاداش دریافت می کنند


ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917452

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق مصوبه دولت سه سطح اول مصرف در هر شرایط جوی بدون تغییر باقی می ماند و این مایه دلگرمی مشترکینی است که در حد نرمال گاز مصرف می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسلم رحمانی رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در اجرای بند (م) تبصره 1 قانون بودجه شرکت ملی گاز کشور. شرکت ایران با هزینه در بخش خانگی، شهرها و روستاها از مناطق یک منطقه به 5 و اقلیم بسیار سرد تا گرم تقسیم می شود.

وی افزود: طبق بند (ک) تبصره 15، هزینه گاز مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که هزینه عادی آنها در ردیف اول تا سوم است، رایگان و میزان هزینه گاز مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود. مشتریان با افزایش قیمت تعرفه های سوء استفاده جبران می کنند.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق مصوبه دولت سه سطح اول مصرف در هر شرایط جوی بدون تغییر باقی می ماند و این مایه دلگرمی مشترکینی است که در حد نرمال گاز مصرف می کنند.

رحمانی تصریح کرد: نرخ پله های چهارم تا ششم نسبت به دوره قبل 30 درصد، پله های هفتم تا دهم 50 درصد افزایش یافته و پله های یازدهم و دوازدهم که بسیار پرطرفدار هستند، محاسبه می شود. قیمت ثابت 5 تا 6 هزار تومان.

وی با بیان اینکه گاز رایگان برای مشترکان کم مصرف که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند دلیل افزایش قیمت مشترکان پرمصرف است، ادامه داد: مشترکانی که 80 درصد مصرف سال گذشته سطح شش به بعد را مصرف می کنند. یعنی مدت مشابه سال گذشته 80 است که اگر درصد بیشتر از مصرف باشد قیمت تعرفه محاسبه شده برای آنها دو پله بالاتر خواهد بود.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: مصرف‌کنندگان پرمصرف که در طبقات 10، 11 و 12 هستند و معمولاً در منازل خود استخر و جکوزی دارند، مصارف غیر سنتی هستند و مشکل دارند. در دفاتر مراکز آموزشی و توریستی نیز اتفاق می افتد.

رحمانی تاکید کرد: طبق مقررات باید 90 درصد مصرف مربوط به سال گذشته را داشته باشند و در صورت کاهش بیش از این 10 درصد قیمت گاز آنها نیز 10 درصد در این مکان ها کاهش می یابد.

وی یادآور شد: اگر صنایع با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران 30 درصد مصرف خود را منطبق با سال 1400 برای پنج روز متوالی کاهش دهند، 5 درصد تخفیف در قیمت گاز خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید