اطلاعات: آیا برای مشترکینی که مشروب نمی خورند، قیمت هدیه برای کودکان را دریافت می کنید؟

اطلاعات: آیا برای مشترکینی که مشروب نمی خورند، قیمت هدیه برای کودکان را دریافت می کنید؟

شورای اسلامی در اقدامی عجیب به وزارت نیرو اجازه داد تا برای کمک به قشر جوان و بچه دار شدن از کلیه مشترکینی که بیش از نمونه مصوب آب مصرف می کنند، عوارض دریافت و مبالغ دریافتی را به حساب خزانه کل واریز کند تا خانواده ها تشویق به داشتن فرزند شوند. بچه های بیشتر

این روزنامه در یادداشتی به انتقاد از برخی اقدامات تشویقی در موضوع فرزندآوری پرداخت و نوشت:

در عین حال، دولت زوج‌های جوان را به بچه‌دار شدن و جوانان جمعیت را تشویق می‌کند که هزینه مشوق‌های این حوزه را از افراد دیگر متحمل می‌شود.

شورای اسلامی شهر در اقدامی عجیب به وزارت نیرو اجازه داد تا برای کمک به قشر جوان و فرزندآوری از کلیه مشترکینی که بیش از نمونه مصوب آب مصرف می کنند، عوارض اخذ و مبالغ دریافتی را به حساب خزانه کل واریز کند تا خانواده ها را تشویق به داشتن فرزندآوری کند. بچه های بیشتر

بر اساس بند «ر» تبصره 1 ماده 72 قانون جوانان در جمعیت، 100 درصد درآمد حاصل از افزایش هزار ریالی (100 تومان) هر مترمکعب از محل فروش آب شرب شهری به آب مصرفی. استفاده کنندگان باید از طریق شرکت های آبفای شهر به بیت المال کمک کنند.

در واقع هزینه های دریافتی از مشترکان سوءاستفاده گر که باید صرف ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب شود صرف افزایش جمعیت می شود که در مجموع مقوله ای جداست و نباید از جیب سایر اقشار جامعه برداشته شود.

بدتر از آن، قانونگذار وانمود می کند که در بودجه دولت، امکانات مالی برای بچه دار شدن خانواده ها را در نظر گرفته است، اما دولت را موظف کرده است که هزینه حمایت از جوانان جمعیت را از خانواده هایی که مسئول تولد فرزندان دیگران نیستند، متقبل شود.

این نوع قانونگذاری که حقوق عموم مردم را از بین می برد و با موازین شرعی مغایرت دارد، یادآور این جمله است که می گوید: پولی که از کیسه میهمان می آید، هر که اطاعت کند به راحتی اطاعت می شود.

اگر واقعاً نمایندگان شورای اسلامی دغدغه جوانان جمعیت کشور را دارند، قوانین کشور را در راستای تسهیل ازدواج جوانان، یارانه حمایتی از خانواده های پرجمعیت و کاهش هزینه های زندگی مردم تغییر دهند نه اینکه با افزایش مخارج زندگی جامعه، حرکتی حمایتی، فرزندآوری و تامین هزینه های تربیت خانواده یک گروه از جیب گروهی دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید