کودکان را به نماز تشویق کنید / از دعا برای کودکان نترسید

ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785690

یک روانشناس با اشاره به اینکه وقتی بستر و کودک را فراهم می کنیم به این نتیجه می رسیم که فواید نماز بهتر و بیشتر است، گفت: تشویق نیز در هنگام نماز خواندن بسیار مهم است. مطالعه باید توسط والدین تشویق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریدونی روانشناس در گفت و گو با جهانبین نیوز; گفت: امام صادق(ع) می فرمایند مردم را به خیرات غیر از زبان دعوت کن، یعنی باید مروج کار خیر باشی.

وی گفت: اگر در وهله اول الگوی خوبی برای کودکان و دیگران باشیم، می توانیم از آنها انتظار داشته باشیم که ویژگی های خوبی داشته باشند.

فریدونی ادامه داد: بچه ها شبیه رفتار ما می شوند نه حرف ما، در نماز هم همین موضوع مطرح می شود.

این روانشناس خاطرنشان کرد: اینکه والدین قبل از نماز خود را آماده می کنند، با پهن کردن سجاده و تخت نماز و ایستادن در نماز با چهره ای شاد، برای نماز آماده می شوند، حس خوبی نسبت به نماز در ذهن کودک ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی والدین نماز را تشریفاتی نمی دانند، چه مهمان باشند و چه در مجلس، شادی یا غم و دعا در اولویت کارشان باشد، خواندن نماز برای فرزندان بسیار مهم است.

فریدونی ادامه داد: بهتر است به کودک بگوییم چرا نماز نمی خوانی، بگوییم دلیل دعای من را می دانی؟ و بعد فلسفه نماز فرزندمان را اینگونه توضیح دهید.

وی با اشاره به اینکه وقتی بستر را فراهم می کنیم و کودک به این نتیجه می رسد که فواید نماز بهتر است و قدم های بیشتری در جهت خواندن آن دارد، گفت: تشویق در این زمینه نیز در هنگام نماز خواندن کودک بسیار مهم است. باید توسط والدین تشویق شود.

این روانشناس صبر والدین را در این زمینه مهم دانست و ادامه داد: یعنی اگر بچه ها به موقع نماز نخوانند با آنها بی ادبی نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تذکر بیش از حد در هر زمینه ای نتیجه معکوس دارد، در مسائل دینی نیز باعث می شود که خاطره خوبی در ذهن کودکان شکل نگیرد و زمانی که کودک از یک شی حافظه بدی داشته باشد قطعا تمایلی به انجام آن نخواهد داشت. .

فریدونی گفت: می توان به نماز به عنوان یک امر خانوادگی نگاه کرد زیرا وقتی نماز به صورت دسته جمعی، آرام و بدون ریا اقامه شود، تأثیر زیادی در اخلاق فرزندان دارد و می تواند مشوق خوبی برای فرزندان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید