آب برای مشترکینی که مصرف نادرست دارند قطع می شود


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901832

معاون آبفای مشترکین استان تهران گفت: با توجه به بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه و همچنین لزوم حفاظت از منابع آبی که در سال های اخیر به دلیل تداوم خشکسالی محدود شده اند، آب مصرف کنندگانی که مصرف نمی کنند در ساعات خاصی از روز خاموش خواهند شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رسول باقری معاون امور مشترکین شرکت آبفای استان تهران با اشاره به روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران افزود: بر اساس بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه و همچنین لزوم صیانت از منابع آب. که در سال های اخیر به دلیل خشکسالی های طولانی مدت با محدودیت هایی مواجه بوده است، آب مصرف کنندگان ضعیف در ساعاتی از شبانه روز قطع می شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که تهران با کمبود جدی منابع آبی و کاهش محسوس بارندگی مواجه است، عدالت حکم می‌کند که شهروندان به مسئولیت اخلاقی خود در مدیریت مصرف آب فکر کنند تا همه شهروندان به آب شرب بهداشتی دسترسی داشته باشند. کمبود ثابت بماند

معاون آبفای استان تهران گفت: چهار درصد از مشترکان شهر تهران مصرف کنندگان ضعیفی هستند که 10 درصد از کل آب شرب خانگی را مصرف می کنند.

باقری با اشاره به ادامه مصرف بالای آب در شهر تهران در روزهای پاییزی خاطرنشان کرد: برای مدیریت منابع آب و جلوگیری از عواقب کم آبی لازم است مشترکان مصرف جاری خود را حداقل 25 درصد کاهش دهند.

وی الگوی مصرف آب در شهر تهران را 14 مترمکعب برای هر خانوار در ماه عنوان کرد و گفت: مشترکانی که تا دو برابر الگوی مصرف یعنی. 14 تا 28 مترمکعب آب در ماه «پر مصرف» و مشترکینی هستند که بیش از دو برابر مدل مصرفی در ماه مصرف می کنند. یعنی بیش از 28 متر مکعب آب مصرف می کنند، «کم مصرف» محسوب می شوند و از این به بعد جلوی این گروه گرفته می شود.

معاون امور مشترکین شرکت آبفای استان تهران افزود: گروه «کاربران بد» در نیمه نخست امسال 31 میلیون و 726 هزار و 778 مترمکعب آب مصرف کردند.



دیدگاهتان را بنویسید