90 درصد پیک های موتوری پیراهن ساز بودند

90 درصد پیک های موتوری پیراهن ساز بودند

رئیس اتحادیه خیاطان و پیراهن فروشان افزایش مالیات بر ارزش افزوده را یکی از اتفاقات غیرمنطقی و غیرعادی می داند که این روزها دامنگیر همه اصناف شده و مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

به گزارش همدلی، مجید قاسمی مالیات بر تولید پشم نخ را 9 درصد، رنگرزی نخ را 9 درصد، تبدیل نخ به پارچه را 9 درصد و فروش پارچه را 9 درصد اعلام کرد. سازنده. و گفت: تا زمانی که محصول به دست مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشان برسد، هر چیزی بیش از 50 درصد مشمول مالیات می‌شود و به این ترتیب قیمت‌ها افزایش می‌یابد و گران‌تر می‌شود تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد و مردم نتوانند این کالاها را خریداری کنند، در حالی که مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد. باید از آخرین مرحله، یعنی از خرده فروش دریافت شود، مثلاً وقتی به رستوران می روید و غذا می خورید، قبض شما توسط صاحب رستوران مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود، اما در برخی اصناف دیگر برعکس است. .

به گفته قاسمی، قبلا کارگروه مواد اولیه پوشاک وجود داشت که از طریق آن قیمت ها تعیین می شد، اما در حال حاضر قیمت تمام شده یک پیراهن کمتر از 300 هزار تومان نیست و یک پیراهن ممتاز بین 500 تا 600 هزار تومان قیمت گذاری می شود. هزینه بالای مواد اولیه در چنین شرایطی پیراهن های حدود 80 تا 90 هزار تومانی به دلیل گرانی همان مواد اولیه مانند پارچه و سلفون و غیره از پاکستان قاچاق می شود و در بین مردم دست به دست می شود. کمبود فرصت برای تولید داخلی و در نتیجه افزایش قیمت پیراهن ها، استقبال مردم از این کالاهای قاچاق رو به افزایش است.

رئیس اتحادیه پیراهن‌فروشان و پیراهن‌فروشان تهران به وضعیت آشفته اعضای این اتحادیه اشاره می‌کند و می‌گوید در حال حاضر همه آنها به دلالان و تعطیلی مغازه‌ها روی آورده‌اند. به گفته وی، 90 درصد پیک های موتوری خیاطان و اعضای اتحادیه پیراهن دوزان بوده و به دلیل مشکلاتی از جمله مالیات و ارزش افزوده و همچنین گرانی مواد اولیه، مجبور به تعطیلی واحدهای تولیدی و تبدیل شدن به آن شدند. پیک موتوری و یا به سراغ مشاغل قلابی دیگر برویم و اکنون با این حجم توانایی شروع و رشد و رونق تولیدات محلی را باید در چهارراه استانبول توقف کنیم تا بسته های خود را به باربری یا هر جای دیگر تحویل دهیم.