96 ایستگاه صلواتی در خدمت مردم اربعین حسینی در سراسر استان همدان


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893616

جانشین رئیس ستاد مردمی خادمان اربعین همدان مطرح کرد؛

علی بکایی در دیدار اعضای ستاد مردمی خادمان اربعین استان با شهردار همدان تعداد موکب ها در سطح شهر را 48 موکب و در شهر همدان را 28 موکب عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود که موکب ها در سطح شهر 48 موکب و در شهر همدان 28 موکب باشد. حدود سه و نیم میلیون نفر از نمازگزاران اربعین حسینی از همدان تردد می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; علی بکای قائم مقام ستاد مردمی خادمان اربعین همدان در دیدار اعضای ستاد مردمی خادمان اربعین استان با شهردار همدان به منظور هماهنگی بهتر برای خدمت رسانی به زائران، تعداد موکب ها را بررسی کرد. در شهر 48 و شهر همدان 28 وی به موکب اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود حدود سه و نیم میلیون زائر اربعین حسینی از همدان عبور کنند..

گفت که حجاج 17 استان از همدان می گذرد که از 10 زائران از شهریور ماه سفر خود را به عراق آغاز می کنند.وی ادامه داد: خدمت رسانی به زائران در چهار حوزه بهداشتی، اقتصادی، بی آبی و بیوتروریسم مورد توجه است..




بقایی خاطرنشان کرد: انتظار می رود مدیریت شهری همدان به مواردی همچون آماده سازی زیرساخت های شهر از جمله آماده سازی پارک ها، مساجد و نمازخانه ها و ایجاد فضای فرهنگی برای زائران و شهر توجه داشته باشد..


جانشین ستاد مردمی خادمان اربعین همدان تامین آب شرب و غیر شرب موکب ها را موضوعی مهم ارزیابی کرد و با توجه به کمبود آب در همدان خواستار توجه ویژه به موضوع تامین آب آشامیدنی موکب ها.


شهردار همدان همچنین از آمادگی شهرداری همدان برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) خبر داد و گفت: شهرداری همدان با امکانات و زیرساخت هایی که در اختیار دارد مانند پارک های مسیر، آبرسانی به سرویس های بهداشتی، کمک به موکب ها و ایجاد. فضایی برای زائران اربعین خواهد بود.


سید مسعود حسینی بر تامین شرایط روان تردد در کنار تامین امکانات تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود شدید آب در شهر همدان از سایر استان ها درخواست کمک کرده ایم..


وی افزود: سایر استان ها نیز از کمک های خود از جمله تانکرهای حامل آب شرب و غیر شرب، سرویس بهداشتی و حمام برای زائران عبوری از همدان تقدیر و ارسال می کنند و امیدواریم این همکاری بتواند شرایط تردد زائران را تسهیل کند..


شهردار همدان تامین آب در ایام اربعین را یک مشکل جدی برشمرد و خواستار ورود همه دستگاه ها برای رفع این مشکل و تامین آب مورد نیاز زائران عبوری همدان شد..


انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید