MP: رفع فیلتر اینترنت برای اعضای هیئت علمی برخی از دانشگاه ها

MP: رفع فیلتر اینترنت برای اعضای هیئت علمی برخی از دانشگاه ها

روز جدید حسینی کیا نماینده مجلس گفت: بر خلاف برخی نظرات درباره فیلترینگ، فیلترینگ اینترنت اساتید و اعضای هیات علمی برخی از دانشگاه ها را حذف می کنیم. این پروژه در مدت زمان کوتاه و به صورت آزمایشی اجرا می شود

سید جواد حسینی کیا، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر یکشنبه پنجم تیرماه 1401 در جمع خبرنگاران در واکنش به وضعیت فیلترینگ اینترنت گفت: برعکس طبق برخی نظرات در مورد فیلترینگ، فیلترینگ اینترنت برای اساتید حذف شده است و ما در برخی از دانشگاه های خاص استاد هستیم. این پروژه در مدت زمان کوتاه و به صورت آزمایشی اجرا می شود.

وی افزود: در گام بعدی این طرح برای معلمان تمامی دانشگاه های کشور اجرا می شود و اینترنت بدون فیلتر در اختیار معلمان داخل دانشگاه ها قرار می گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «تا زمانی که طرح حفاظت از فضای مجازی بررسی و اجرا نشود، کمیسیون تشخیص مصادیق مجرمانه نقش اساسی در کشور دارد»، تاکید کرد: به سمت توسعه اینترنت پیش می رویم. بدون فیلتر؛ ابتدا فیلترینگ اینترنت برای گروه های هدف حذف می شود و انشالله این مشکل گسترش پیدا می کند و در نهایت فقط یک سری سایت های خاص که منجر به گسترش فساد می شود فیلتر می مانند.

حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید فیلترینگ را در شرایطی قرار دهیم که افرادی که توانایی لغزش دارند با محدودیت مواجه شوند، گفت: امروز برای تعدادی از افراد با توجه به سن و جایگاه علمی آنها این احساس وجود دارد که اگر اینترنت رایگان وجود داشته باشد. قرار می گیرند، این گروه به سمت استفاده نادرست از فضای مجازی نمی روند. این افراد نمونه ای از افراد دیابتی و پرهیز از شیرینی جات هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش سطح دسترسی کاربران اینترنت گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این عضو کمیته تشخیص جرایم رایانه ای تصریح کرد: نگاه اصلی سامانه رفع فیلترینگ اینترنت است، اما در صورتی این اتفاق می افتد که شرایط فراهم شود و شرایط امنی در فضای مجازی ایجاد شود تا گرگ ها بیداد نکنند. امروزه پلتفرم های فضای مجازی مانند تلگرام در اختیار این گرگ ها قرار گرفته است. باید محیط و زیرساختی را ایجاد کنیم که خودمان در بستر فضای مجازی مدیریت کنیم و اجازه ندهیم مفاسد و مطالب غیراخلاقی در این مجموعه منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید