Omicron اکنون تاج غالب در ایالات متحده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید که سویه بسیار مسری Omicron در حال حاضر سویه غالب در ایالات متحده است که 73 درصد از کل موارد را تشکیل می‌دهد.

در برخی از مناطق ایالات متحده، 90 درصد موارد بیماری عروق کرونر قلب توسط آمیکرون ایجاد می شود. موارد emicron نسبت به همین یک هفته قبل 70 درصد افزایش یافته است.

ABC News گزارش داد که دو هفته پیش، آمیکرون تنها 0.4 درصد از کل بیماری های عروق کرونر قلب را تشکیل می داد.

در بیانیه ای از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمده است: “انتظار می رود آمیکرون به سرعت رشد کند و مشابه آنچه در سراسر جهان مشاهده می شود باشد.” ما می دانیم که استراتژی های پیشگیری چندلایه می تواند گسترش کووید-19 را کاهش دهد.

از اواخر ماه جولای، سویه دلتا عامل اصلی کووید-19 در ایالات متحده بوده است. تا پایان نوامبر، 95 درصد از عفونت‌های عروق کرونر از نوع دلتا بودند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آخرین گزارش خود اعلام کرد که فراوانی omicron هر 36 تا 72 ساعت دو برابر می شود، که نشان می دهد سویه جدید “مزیت رشد قابل توجهی” نسبت به گونه غالب فعلی دلتا دارد.

سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهد که هنوز مشخص نیست که گسترش سریع ویروس به دلیل توانایی ویروس در فرار از ایمنی، انتقال ذاتی بیشتر یا ترکیبی از هر دو است.

«تعداد بستری‌ها در بریتانیا و آفریقای جنوبی همچنان در حال افزایش است و این افزایش سریع موارد احتمالاً به زودی بر بسیاری از سیستم‌های بهداشتی فشار وارد می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی افزود که هنوز اطلاعات محدودی در مورد شدت بالینی omicron وجود دارد. برای درک ویژگی های شدت و تأثیر واکسیناسیون و پیش ایمن سازی بر شدت ویروس به داده های بیشتری نیاز است. اطلاعات محدودی هنوز در دسترس است و تا به امروز هیچ شواهدی مبنی بر اثربخشی یا اثربخشی واکسن بر روی omicron وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید