سویه Omicron در کشور غالب بود.

سویه در کشور غالب بود

روز جدید دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری مقابله با کووید 19 با بیان اینکه بیش از 50 درصد گردش تاج در کشور مربوط به جهت Omicron است، گفت: بنابراین می توان گفت که Omicron در کشور غالب است. .

دکتر مسعود یونسیان درباره وضعیت کووید 19 در کشور گفت: وضعیت کشور به گونه ای است که در دو هفته اخیر از اواسط دی ماه شاهد افزایش روزانه بیماری های جدید عروق کرونر بوده ایم که 10 تا 12 مورد افزایش یافته است. درصد در روز. نسبت به روز قبل.

وی افزود: زمانی که نسبت به روز گذشته درصد افزایش داشته باشیم این درصد به صورت تصاعدی افزایش می یابد. به عنوان مثال، اگر همان 10% را به عنوان حداقل محاسبه کنیم، اگر تعداد بیماران ما باید 10% در روز افزایش یابد، پس از 10 روز تعداد بیماران جدید ما 2.6 برابر خواهد شد. به عنوان مثال، اگر امروز 5000 بیمار جدید داشته باشیم و هر روز 10 درصد به تعداد بیماران دیروز ما اضافه شود، پس از 10 روز تعداد بیماران ما 2.6 برابر در 5000 نفر امروز می شود و در نتیجه تعداد بیماران افزایش می یابد. 13 000 باشد. اتفاق می افتد. حالا اگر همین روند ادامه پیدا کند و کسی جلوی آن را نگیرد، در 20 روز این عدد 6.7 برابر می شود. اگر یک ماه متوالی این اتفاق بیفتد و این روند متوقف نشود، در یک ماه بیماران ما 17 برابر می شوند و به 85 هزار نفر می رسند.

یونسیان تاکید کرد: پس تصور نکنید با افزایشی که هر روز نسبت به روز گذشته شاهد هستیم، 1000 مورد به بیماران اضافه می شود اما 10 درصد اضافه می شود که به تدریج در حال تبدیل شدن به یک عدد بزرگ است. در عین حال نکته مهم دیگر این است که برخلاف تصور خیلی ها، امروز هر مداخله ای در روند بیماری انجام دهیم، انتظار نتیجه روز بعد را نداریم. در عوض، حداقل یک یا دو هفته طول می کشد تا به نتیجه برسید. بنابراین اگر امروز همه محدودیت ها را برگردانیم، تا اواسط بهمن ماه همین روند را خواهیم داشت. بر این اساس، اگر امروز با شدت و سختی تمام محدودیت های خود را برگردانیم و مردم 100 درصد مشکلات بهداشتی را رعایت کنند، تعداد بیماران ما همچنان 5 رقمی خواهد بود و این امری اجتناب ناپذیر است، اما در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و کنترلی، آنگاه میانه راه است. در ماه فوریه، که به کاهش رشد بیماری کمک می کند.

وی گفت: برعکس این موضوع نیز صادق است، یعنی اگر کل بازگشایی را انجام دهیم، نباید انتظار داشته باشیم که نتیجه را سریع ببینیم و بگوییم با وجود بازگشایی هیچ اتفاقی نیفتاده است. لازم به ذکر است که این رویداد از هفته اول و دوم پس از بازگشایی رخ می دهد. بنابراین هنگام تصمیم گیری باید زمان تاخیر در تعداد بیماران نسبت به مداخلات مثبت و منفی خود را در نظر گرفت.

وی در خصوص سرعت گردش Omicron در کشور گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد کرون های در حال تردد در کشور از Omicron هستند و می توان گفت Omicron در کشور غالب شده است. این در حالی است که 72 درصد از موارد ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب در سطح جهان بررسی شده است و طبیعی است که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین Omicron در دنیا غالب شده و در کشور ما نیز طبیعتاً به ویروس غالب تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید