Omicron به سویه غالب در اروپا تبدیل خواهد شد

ساعت: 02:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791376

واشنگتن پست به نقل از مقامات اروپایی و کارشناسان بهداشتی نوشت که شکل جهش یافته تاج omicron به گونه غالب در اروپا تبدیل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واشنگتن پست صبح یکشنبه گزارش داد که دانمارک، اسکاتلند و بریتانیا بر گسترش سریع Omicron تمرکز کرده اند و مقامات می گویند که ممکن است تا هفته آینده پیروز شود.

نیکولا استورجن نخست وزیر اسکاتلند گفت: انتظار می رود که Omicron به زودی از دلتا پیشی بگیرد.

آژانس سلامت و ایمنی بریتانیا همچنین اعلام کرد که Omicron تا اواسط دسامبر بر آن تسلط خواهد داشت و دانمارک قصد دارد تا پایان هفته آینده از دلتا پیشی بگیرد.

به گزارش واشنگتن پست، انتظار می رود سویه Omicron به دلیل سرعت بالای گسترش در اروپا به ایالات متحده گسترش یابد و انتظار می رود این کشور در هفته های آینده متعهد به این سویه شود.

مقامات بهداشتی در ایالات متحده تاکنون خاطرنشان کرده اند که تعداد موارد Omicron گزارش شده در حال حاضر در ایالات متحده خفیف به نظر می رسد و همه افراد مبتلا بهبود یافته اند.

آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در ایالات متحده، پیشتر گفته بود که به نظر می‌رسد omicron نسبت به سایر انواع ویروس کرونا شدت کمتری دارد.

فائوسی افزود: هنوز خیلی زود است که شدت بیماری را مشخص کنیم، اما شواهد نشان می دهد که ما ویژگی های خیلی شدید بیماری را نمی بینیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید