تمامی درگاه‌های پرداخت اینترنتی مشمول کارمزد هستند – ارزتودی

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی و شبکه شاپرک، از چهارم ژوئیه 1402 تمامی درگاه های پرداخت آنلاین مشمول هزینه می باشند. این کارمزد برای هر تراکنش از طریق درگاه های پرداخت محاسبه و از کل مبلغ پرداختی شاپرک به پذیرنده کسر می شود.

اواسط اردیبهشت ماه، بانک مرکزی از تغییر سیستم کارمزد و افزایش کارمزد عملیات با خدمات بانکی و الکترونیکی خبر داد. بر اساس این بخشنامه که با هدف ایجاد تعادل بین خدمات دریافتی، هزینه ارائه خدمات و تضمین پایداری زیرساخت شبکه پرداخت الکترونیکی، کلیه دارندگان دستگاه های کارتخوان و درگاه های پرداخت اینترنتی باید بخشی از هزینه را پرداخت کنند. برای معامله خرید قرار بود مرحله اول ابلاغ اصلاحات عوارض از 31 خرداد اجرا شود که به دلیل نبود زیرساخت های لازم به 13 تیرماه موکول شد.

کارمزد اعمال شده بسته به مقدار و محدوده تراکنش متفاوت است 120 تومان تا چهار هزار تومان خواهد بود.

مبلغ معامله (تومان) کارمزد مصوب شبکه شاپرک و بانک مرکزی
زیر 600 هزار تومان 120 تومن
بین 600 هزار تومان تا 20 میلیون تومان 0.0002 مبلغ معامله
بیش از 20 میلیون تومان 4000 تومان

درگاه های پرداخت و کارمزد مبادلات ارز دیجیتال

شبکه شاپرک از طریق درگاه های پرداخت به ازای هر واریز کارمزد دریافت می کند و شرکت های پرداخت موظفند این کارمزد را از پذیرندگان درگاه دریافت کنند. بنابراین از تاریخ 5 جولایهنگام واریز ریال به حساب کاربر در صرافی ارز دیجیتال، کارمزد فوق از مبلغ واریزی کاربر کسر می شود. شایان ذکر است صرافی به عنوان شرکت دریافت کننده و پرداخت کننده سهمی از کارمزد تراکنش درگاه اینترنتی ندارد.

نکته: این مطلب خبری پیشنهاد خرید، فروش یا سرمایه گذاری نیست و صرفا جهت اطلاع شما کاربران گرامی از اخبار ارزهای دیجیتال ارائه شده است و ارزتودی مسئولیتی در قبال آن ندارد.

به این پست اشاره کنید