رسانه های آمریکایی پیشرفت روسیه در اوکراین را تایید می کنند


ساعت: 12:30
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844446

رسانه های آمریکایی با اشاره به توسعه درگیری روسیه و اوکراین اذعان کردند که مسکو به هدف خود نزدیک شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با ادامه درگیری روسیه و اوکراین، آسوشیتدپرس در گزارشی در روز چهارشنبه پیشرفت مسکو را تایید کرد.

در 26 مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به درخواست جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در شرق دونباس اوکراین دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را صادر کرد. مسکو با تاکید بر اینکه به دنبال اشغال خاک اوکراین نیست، گفت که هدف از این عملیات غیر ملی کردن و خلع سلاح اوکراین است.

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه (امروز) با اشاره به رویدادهای میدانی گزارش داد: «روسیه به اشغال منطقه دونباس اوکراین نزدیک می شود.

او گفت: «روسیه به هدف خود برای کنترل کامل مرکز صنعتی و معادن و کارخانه‌های زغال‌سنگ در شرق اوکراین نزدیک می‌شود، در حالی که کرملین می‌گوید 97 درصد کنترل یکی از دو استانی که منطقه دونباس را تشکیل می‌دهند، دارد. گرفته است “.

به گزارش آسوشیتدپرس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که نیروهای مسکو تقریباً کل منطقه لوهانسک را تحت کنترل دارند. به گفته مقامات اوکراینی و تحلیلگران نظامی، روسیه اکنون تقریبا نیمی از استان دونتسک را اشغال کرده است.

در این گزارش آمده است: «روسیه پس از دست کشیدن از تلاش دست و پا گیر خود برای حمله به کیف دو ماه پیش، اعلام کرد که اشغال کل دونباس هدف اصلی خود است. جدایی طلبان مورد حمایت مسکو از سال 2014 با نیروهای دولتی اوکراین در دونباس می جنگند و این منطقه در هفته های اخیر هدف حملات سنگین روسیه بوده است.

به گفته رسانه های آمریکایی، «در آغاز جنگ، نیروهای روسیه کنترل کل منطقه خرسون و بیشتر منطقه زاپوروژیه در جنوب (اوکراین) را به دست گرفتند. مقامات روسی و انتصاب های محلی آنها در مورد برنامه هایی برای اعلام استقلال یا انتقال آن به روسیه صحبت کرده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: اما در آخرین مورد خرابکاری ضد روسی در اوکراین، رسانه های دولتی روسیه روز سه شنبه (دیروز) گزارش دادند که انفجاری در یک کافه در شهر خرسون چهار نفر را مجروح کرد. خبرگزاری تاس، بمباران شهر تحت اشغال روسیه را اقدامی تروریستی خواند.

در این بیانیه آمده است: «قبل از تهاجم در 24 فوریه (5 مارس 1400)، مقامات اوکراین گفتند روسیه حدود 7 درصد از خاک خود از جمله شبه جزیره کریمه را که روسیه در سال 2014 آن را ضمیمه کرد، به همراه مناطق تحت کنترل جدایی طلبان اشغال کرده است. پیام. در دونتسک و لوهانسک. «ولادیمیر زلینسکی» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته گفت که نیروهای روسی 20 درصد از خاک این کشور را اشغال کرده اند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که دیروز سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای کشورش کنترل مناطق کلیدی در شرق اوکراین را به دست گرفته اند.

شویگو در یک کنفرانس خبری گفت: بخش قابل توجهی از جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک در کرانه چپ سورسکی-دونتسک از جمله شهرهای کراسنی-لیمان و سویاتوهیرسک و همچنین 15 شهر دیگر آزاد شده‌اند.

وی با اعلام تسلط کامل روسیه بر شهر سویاتوهیرسک، مناطق استودنوک، یارووایا، کروفسک، یامپول و دروبیشوو را بزرگترین شهرهای تحت کنترل روسیه معرفی کرد.

وی گفت: در مجموع 97 درصد از قلمرو جمهوری خودخوانده لوهانسک در حال حاضر خارج از کنترل دولت اوکراین است. «دونباس اوکراین و کریمه را احیا می کند».

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید