اعتباری که بتواند مشکلات اقتصادی جوان ترین استان کشور را حل کند کجا هزینه می شود؟

ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784850

سایه مرگبار سکوت بر اشتغال در سیستان و بلوچستان;

گفته می شود که هزینه درخواست کالدرون با بودجه اشتغال برای افراد نیازمند پرداخت شده است. سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از نیازمندترین و جوان‌ترین استان‌های کشور از نظر آمار بیکاری در زمره استان‌های پیشرو قرار دارد، وامی که می‌تواند موجب اشتغال جوانان آزاد در این منطقه شود و در توسعه اقتصادی منطقه نقش داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ به گزارش برخی رسانه ها، مدیران باشگاه پرسپولیس طی روزهای اخیر با دریافت 22 میلیارد تن در قالب قرض الحسنه از صندوق بازپرداخت وام کار در مناطق فقیرنشین، بدهی خود به گابریل کالدرون را پرداخت کرده اند. تا 200 میلیون تومان.

هرچند مدیران باشگاه پرسپولیس در این خصوص سکوت کردند و از سوی مدیر روابط عمومی صندوق تکذیب شد و اعلام شد در صورت اثبات نشدن این ادعا واحد حقوقی آنها از رسانه هایی که برای اولین بار این خبر را منتشر کردند شکایت خواهند کرد. زمان، اما او همچنان در اخبار رسانه ها پیشرو است و بحثش در میان کاربران فضای مجازی داغ است.

اما در حالی که ادعا می شود مطالبات کالدرون با تسهیلات اشتغال برای فقرا پرداخت شده است، سیستان و بلوچستان با 63 و نیم درصد جمعیت زیر 30 سال به عنوان جوان ترین استان کشور یکی از نیازمندترین مناطق ایران است. کشور در میان استان های پیشرو از نظر آمار بیکاری وجود دارد، وامی که می تواند گره گشای معیشت و اشتغال جوانان منطقه باشد و در تحول اقتصادی منطقه نقش داشته باشد.

fb9ed0bf 60f4 4960 ae74 912ffde7f380 خبر خاکستری

در همین راستا گفتگویی با اسماعیل حسین زهی دبیر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی انجام شد که وی با ابراز بی اطلاعی از این اتفاق به خبرنگار ما گفت: اگر این اتفاق بیفتد تخلف بزرگی است. این سند مالی را امضا کرد و به قوه قضاییه مراجعه کرد.

وی افزود: مجلس قانونی دارد که تصریح کرده است در هیچ موضوعی غیر از محرومیت از صندوق برداشت نشود، این موضوع را پیگیری می کنیم و اگر چنین اقدامی از سوی فردی انجام شود تخلف محسوب می شود و دیوان محاسبات و قوه قضائیه باید معرفی شوند.

حسین زهی اذعان داشت: زمانی که در مناطق فقیرنشینی مانند سیستان و بلوچستان به حل مشکلات آب، راه، برق، بهداشت و سایر مشکلات بمانیم، قطعا نمی توان برای تیم های ورزشی مناطق فقیر وام وام کار گرفت. این موضوع از فراکسیون: «ورزش در مجلس بررسی و رصد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید