حدود صد موکب ایرانی ویژه بانوان برگزار می شود


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894726

مدیر امور بانوان مرکز توسعه و آبادانی عتبات با اشاره به حضور گسترده بانوان در مراسم اربعین گفت: حدود صد موکب بانوان ایرانی برگزار می شود که خدمات ویژه ای به بانوان ارائه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا سعیدی مبارکه مدیر امور بانوان ستاد توسعه و آبادانی عتبات گفت: طبق آخرین بررسی، تا صبح امروز (شنبه 12 شهریور) با همت خیرین و دوستداران اهل بیت(ع) حدود صد راهپیمایی ایرانی ویژه بانوان با خدمات ویژه بانوان برگزار می شود

وی افزود: علاوه بر این موکب ها، برای اولین بار ستاد توسعه و آبادانی عتبات، موکب ویژه بانوان را در محل اجرای طرح توسعه حرم سشیدالشهدا(ع) با نام صحن حضرت زینب(س) برگزار کرد. که خدمات متنوع و لازم را ارائه می دهد. نماینده زنان است.

40 درصد از اربعین ها را بانوان تشکیل می دهند

وی درباره دلایل ایجاد موکب ویژه بانوان گفت: بررسی ها نشان می دهد با توجه به تعطیلی مدارس بسیاری از زائران اربعین امسال به صورت خانوادگی و همراه با فرزندان خود در زیارت اربعین حضور خواهند داشت که درصد زائران اعزامی کشورمان را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه 40 درصد جمعیت 5 میلیونی اعزامی از میهن اسلامی ما تعداد بسیار زیادی است و شایسته توجه است، نیاز خانواده اربعین امسال را برشمرد و به شرکت کنندگان در موکب اعلام کرد.

سعیدی گفت: کمیته مشارکت مردمی، اسکان و اطعام اربعین حسینی که مسئولیت توسعه و بازسازی ستاد عتبات را بر عهده دارد، با کمک موکب های داوطلب خدمات مختلفی از جمله اختصاص اتاق «کودک و مادر»، تخصیص بسته های سلامت ویژه بانوان، خدمات پزشکی و پزشکی. ، توزیع بسته های فرهنگی، خدمات طب ایرانی اسلامی و ترجمه و …. در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این موکب ها از ساعت 10 صبح تا دو روز بعد از اربعین و تا تکمیل ظرفیت پذیرای زائران و بانوان محترم است.

ساعدی با بیان اینکه هموطنان عزیز به ویژه بانوان باید به ابعاد فرهنگی و حساسیت های خاص مردم عراق توجه داشته باشند، گفت: نوع پوشش، رفتار اجتماعی، سبک گفتگو و … زنان عراقی با زنان ایرانی متفاوت هستند، بنابراین هموطنان باید به این نکات فرهنگی و حساسیت های کشور توجه کنند.

وی با اشاره به آمار سامانه سماح و سهم نزدیک به 7 درصدی بانوان اعزامی تنها به اربعین، بیان کرد: توصیه اکید ما به هموطنان به ویژه بانوان اعزامی به اربعین این است که حتما به صورت اربعین به اربعین بروند. خانواده.

ساعدی افزود: به بانوانی که امکان ملاقات با خانواده خود را ندارند توصیه می کنیم در گروه های حداقل پنج نفره و فقط در مسیر اصلی و با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد کنند و از رفتن به منازل شخصی و دورافتاده به تنهایی خودداری کنند. مسیر.

مدیر امور بانوان ستاد توسعه و آبادانی عتبات تصریح کرد: به منظور توزیع عادلانه خدمات موکب های بانوان و ارائه خدمات به بیشترین زائران، این موکب ها به گونه ای برنامه ریزی شده است که حداکثر ظرفیت یک زائر را داشته باشد. 48 ساعت .لذا زیارت اربعین را به تمامی زائران به ویژه بانوان توصیه می کنیم. آن را به عنوان یک زیارت زودگذر ببینید و از اقامت طولانی خودداری کنید.

با تاکید بر اینکه میزبان اصلی زیارت اربعین حسینی دولت، ملت و اقوام عزیز عراق هستند که در این سال ها با سخاوت و صمیمیت از زائران پذیرایی کردند و گفت: حضور موکب ها و خادمان ایرانی صرفا به منظور است. از شرکت در فیض است و ثواب آن پذیرایی از زائران است.

ساعدی بیان کرد: با توجه به پروتکل های بهداشتی خاص در کشور عراق و سخت گیری های ویژه در حمل دارو، بانوانی که نیاز به مصرف دارو دارند باید نسخه همراه خود داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید